|
|
|
|---|---|
|
Bor i Dalarna,kör 2000mil/år,eget garage,villa.Medlem i Bmw Club Sweden. Vad betalar ni som har en likadan bil i försäkring?Vilket bolag? | |
| Jag har Vesta, klart billigast dör mig. Det här har diskuterats många gånger, sök lite så hittar du mycket läsning. | |
|
Billigaste blev länsförsäkringar,7300kr/år,med hög självrisk,2000mil + tillägsförsäkring. Har full bonus + hemförsäkring där också. |
|
|
Vesta! Beautiful Münich Woman BMW |
|
| Grodan: Vad betalar du? | |
|
Förvånansvärt nog blev if billigare än Vesta (som jag i.o.f. inte har så goda erfarenheter av), kanske berodde det på att jag lade alla bilar + hemförsäkringen i samma bolag. Det sistnämnda kan ju ge upp till 20% rabatt! mvh/Gunnar |
|
|
Som medlem i BMW CS får du 10% hos BMW Originalförsäkring. Skador åtgärdas alltid på auktoriserade BMWverkstäder och med originaldelar. Om du samlar alla dina förs hos if... (som administrerar BMW Orig), kan du få upp till 20% ytterligare. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Om du tittar noga så handlar åtminstone 4 av de högsta trådarna här om hur mycket folk betalar i försäkring. Det går inte att säga vilket försäkringsbolag som är billigast då det är helt individuellt för varje enskild person. Det som är billigt för dig kan vara dyrt för någonannan. Det är som att fråga hur långt ett snöre är. Enda sättet att få ett bra pris är att ringa runt eller att testa på försäkringsbolagens hemsida. Mats BMW CS #5847 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.