|
|
|
|---|---|
|
Tjena Jag undrar om det är möjligt utan att modifiera hela bilen att ha ett avgassystem från 330 eller 325 på min 328? Jag tycker den låter lite för mesigt och ville ha 2 rör då t.o.m en 320 (m54) låter mer än min gör... ;( | |
|
Ser inte varför det skulle vara omojligt att göra, men BMWs original avgassystem är rätt så tysta om det inte handlar om sportsystem. Min 325 kändes som turbindriven eftersom motorn bara drog utan vibrationer eller buller. Men visst över 4000 så var den rätt giftig... Den 320 som brölade mer än din 328 är förmodligen inte original. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Nä jag vet inte om den var modifierad nåt, men jag drog slutsatsen att den var org då en kninna i 45-50årsåldern körde iväg med den. Jag menade förresten att den lät roligare på tomgång, sen vet jag ju inte. |
|
|
Systemen skiljer sig åt då det går dubbla rör hela vägen på M54.(Enkelt rör på M52TU) Visst skulle du kunna göra en 1-2 delning efter cat:en men jag tror inte det kommer låta så mycket mer för det. Att byta grenrör osv samt dra dubbelt hela vägen bak blir VÄLDIGT kostsamt.. Länk |
|
|
Jodå, även en standard 320 med dubbla rör låter mer än en 328. Ersätt första dämparen med ett rör och byt till öppnare slutburk så blir ljudet trevligt och lagom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.