AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
763

Vad är det för lackage?

La
76
Lat
M3 e36 -93
Hej! behöver lite hjälp med o klura ut vart det läcker ifrån står man framför bilen och tittar till vänster om vanosen precis under där är det väligt geggigt jag har inte listat ut än vart det läcker ifrån men kan tillägga att motoroljan sjunker ej har haft så sen i sommras. Här kommer lite bilder

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Det lär vara ventilkåpspackningen som är tokslut. Ser ju ut som det kommer från ventilkåpan iallafall. Sen rinner ju all oljan redåt.
Svårt att se på bilderna men det ser ju onekligen ut som det kommer därifrån iallafall. Kollat ifall du har olja i stifft hålen? Har du det är det garanterat ventilkåps packningen. Mvh
La
76
Lat
M3 e36 -93
stift hålen är ser bra ut men 3 av stiften har olja på sig jag ser ingen olja i hålen
jag vet att bultarna dom 3 längst fram dom är typ av och har kört så en sommar utan att veta om det har beställt nya så vi får se om det är därför.

Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Hej!

Skruva av ventilkåpan och byt packningen omedelbart, skulle jag gjort iallafall.
Du vet väl varför ventilkåpan sitter där? Den ser till så all olja stannar kvar i motorn. Så du har nog haft tur att du inte tömt hela motorn på olja.
Att det finns olja på stifften kan ju bero på att ventilkåps packningen inte håller tätt ;)
Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.