AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
875

Buckla i dörren: vad bör göras?

st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Efter två veckor med min nya bil lyckas en familjemedlem, ska inte säga vilken, välta en tung snöskyffel på vänster framdörr. Resultat: buckla, ca två centimeter i diameter, samt mindre repa. Den som förorsakade det hela tycker man kan lämna det hela, vilket spär på min irritation ytterligare, medan jag definitivt vill göra något åt det hela. Vad gäller? Omlackering av hela dörren, "dra ut" bucklan, partiell lackering etc? Tips mottages med glädje.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kommer man åt från insidan, går det bra att massera ut runda småbulor. Sitter den dumt finns det grejor att limma på utsidan och dra.
Prova att fukta repan med vatten. Försvinner den då, så går den troligen bra att maskinpolera bort. Det går med värre repor än man kan tro.
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Tack för positivt svar, det innebär en viss blodtryckssänkning. Jag åker in till Ditec på måndag för att kolla vad som kan göras. Måste bara försöka låta bli att titta på det hela, det skär i hjärtat.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Sånna där små skavanker drar ägarens blick till sig likt en magnet och förstoras som i ett förstoringsglas. Jag vet inte vad det är..
Försök att ha en trevlig helg med frugan/sambon och ta över snöskottningen framöver ;)
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Det är märkliga psykologiska mekanismer som verkar i huvudet på nybilsägaren. Men jag tror att även för ett objektivt öga skulle detta te sig som en styggelse. Ska i alla fall försöka ha det trevligt i helgen, får helt enkelt promenera istället... ;-)
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Har nu varit på rekond-firma för at kolla läget med bucklorna (ja, det visade sig vara flera efter spadangreppet). Låter inte alltför positivt, det går antagligen att fixa men kanske kräver partiell lackering. Det sistnämnda låter inte bra i mina öron. Dock bättre än spackla och hellackera dörren...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.