|
|
|
|---|---|
|
Vågar man köpa en vit E91 som är vit? Det är snyggt som tusan men är det bara jag som tycker det. Är det någon som vet hur många vita bilar det säljs i sverige? Går det att sälja eller är det prut i massor som gäller den dagen den skall bort? Har någon erfarenhet av att sälja en vit bil? Många frågor, kan ni hjälpa mig i mitt beslut. Bilen i fråga har sportpaket och panoramatak. Mvh Fidde | |
| Vit med svart skinninredning borde vara ganska poppis medans vit med grått tyg kanske inte är någon större hit. | |
|
Tror som föregående talare att en vit E91 med svart skinn (eller tom svart tyg + sportstolar) borde hålla sig relativt het ett tag till. Bara att se till att bilen är blankpolerad vid försäljning ;) Vit E61 blir nog desto trögare... Vita bilar har ju gått från gubbigt till trendigt/sportigt medan silver har gått från exklusivt till gubbigt... |
|
|
En vit E91 med 18" och M-sportpaketet är nog eftertraktad. En vanlig vit E91 är nog inte så efterfrågad. Som föregående inlägg skriver så är konditionen på lacken viktig! |
|
| Jag letar efter E91 just nu och tycker vitt är snyggt men har märkt att vita och röda bilar inte är lika lättsålda som svart/grått/silver. | |
|
Håller med föregående talare om att en vit med M-pkt är riktigt snyggt. |
|
| Vitt har sista åren blivit en innefärg och kommer vara efterfrågat på begagnatmarknaden framöver. Med eller utan M-paket. Jag skulle välja det före tex silver eller svart alla gånger, färger som börjar bli allt för vanliga. | |
Martin E |
För mig är vit bil associerad med ambulanser och kommunens bilar. Nej jag skulle aldrig vilja ha vit bil ständigt skitig och väldigt ghey på något vis. Hur sexigt är det med vita cowboyboots ? Jag tror att vita bilar kommer att minska i popularitet. |
|
Jag tycker E91 gör sig riktigt bra i vitt, i kombination med M-pkt, 18" och svart inredning är den klockren. Sen är smaken som... Jag tror att populariteten kommer att hålla i sig, men som sagt den ska vara ren och gärna nypolerad!! München |
|
|
Vita bilar måste man ju hålla dubbel puts på, annars ser det ofta tråkiga ut. De som är villiga att lägga ner tid på sin bil är nog inte rädda för vitt, men för det stora flertalet bilköpare ser det nog inte riktigt ut så... (Och inte för mig personligen) Jag tycket att vita bilar är sjukt snygga med finishen på topp. (Nyvaxad och blank) Tyvärr vet jag att med mig som ägare kommer de att se ut som skit. |
|
| Jag tror bilarna kommer att vara iskalla om några år. | |
|
Vit är inne-färgen nu. En vit bil med mörka/svarta fälgar med chrom-kant, mums säger jag bara. Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
BMW Performance katalogen! Där är det vitt som gäller, WTCC, nästan bara Vita Bimmers. Kolla i Audis och Mercedes showroom, de tuffaste bilarna är vita. Har själv ägta svarta och vita bilar + ett otal metallic. Att hålla de vita rena är inte värre än svarta/mörka. Det är väl bara de ljusare silvermetallic som kan anses som lättskötta. Ditecbehandling eller liknande rekomenderas på all lack. För några år sedan drog brun, begie och vit ner priset 3000 enligt handlarlistorna, det lär inte gälla längre. Som flera andra skrivit tidigare, med rätt kombination av fälgar och interiör så är det hur snyggt som helst. \Matsh. 2 Alpinavita och en grafitmetallic. |
|
|
Jag måste säga att jag tycker min Alpinvita E60 är ganska så läcker Länk Jobbig att hålla ren kan jag verkligen inte hålla med om, endast silvermetallic är mer lättskött. Tidigare har jag haft svarta och mörkblå E87 och E90 som var otrolig lättrepade och krävde ständig tvätt, men på vitt syns nästan inget BMW CS #5139 |
|
|
Personligen tycker jag att E91 ser bra ut i vitt. Länk Det fina med vit,är ju att linjer och veck treder fram mycket bättre jämfört med en mörk färg.Det samma gäller också silver. |
|
|
Alla nyare BMW gör sig bra i vitt. Men för att undvika hyrbilsutseendet måste det till skötsel, stora fälgar och gärna en skinnklädsel mm. Vitt har varit lågvärderat i många år just pga att merparten av kommun och hyrbilar varit vita men idag är de ofta i silver istället. Om den trenden håller i sig kan andrahandsvärdet stå sig på vita bilar. |
|
Martin E |
Jag måste säga att min Titansilverfärgade 120D "Gubbedition" är riktigt läcker och dessutom behöver man knappt tvätta den vilket jag iof gör men .... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.