AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
801

Tillbakablick första året med cabben.

ca
55
cab325
523i -96
325 cab -94
Jag köpte min cab för ett år sedan. I början hade jag tre fel på bilen, dels ville inte den eldrivna caben fällas ned. Borgs bil i Stockholm gick bet på felet, och lämnade tillbaka bilen i samma skick som den kom in fast med tillhörande räkning på 2000 kronor. Jag lämnade över bilen till Novation i Uppsala, och de hittade genast felet, så nu fungerar cabben som en dröm.
Andra felet som inträffade var att generatorremmen var torr och spännrullen gammal. Spännrullen bokstavligen exploderade vid en omkörning, och generatorremmen gick sedan av. Detta byttes under sommaren. Tredje felet är att framvagnen vibrerar från 100 km/h till 110 km/h. Jag har balanserat framdäcken två gånger och kollat in om framvagnbussningarna glappar, men har gått bet på detta. Skall i vår pröva med en framvagnsinställning. Under vintern har jag lagt in en "ädelträkonsoll" över mittkonsollen ( mycket vackert). APPELT styling rear ut dessa just nu ( mars 2009). Jag har även köpt vita sidoblinkers som skall på i helgen. Jag har även bytt ut inre dörrhandtagen mot kromade dito, mycket tjusigt det med. Kromringar runt mätarna och aluminiumdörrknoppar är också ditsatta. Jag funderar även på att byta ut orginalhögtalarna som låter illa mot lite bättre grejer, men det måste vara diskreta högtalare. Jo, sen så väntar jag på att de skall sopa upp gruset från gatorna.

cab325
zy
147
zyxon
BMW M3 3.0 -93
BMW Alpina B10 4.6 v8 -01
BMW 635CSI manuell - 84
BMW 530i -05
BMW M4 Coupe Competition-17
Låter trevligt! När jag läser det här så blir jag sugen på att köpa tillbaka min gamla 328im cab. Det är lätt att vara efterklok.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Angående vibrationer, kanske en ordentlig balansering med specialmaskin kan ge mer?: Länk

Mvh
OX
211
OXXY
328IM Cab 96:a
Har också lite små bekymmer med vibrationer..
Har bytt massor och nu tänkte jag att jag skulle köpa nya fälgar
dom är lite dåliga hoppas det blir bättre

Har precis vart ute och luftat caben idag det togs några bilder se gärna länken nedan..

Länk
ca
55
cab325
523i -96
325 cab -94
Hej igen,

Ja, blir man av med vibrationerna så skulle jag bli hur glad som helst. Jag tittade på länken med de nya balanseringsmaskinerna, som tydligen är mycket noggrannare. Det stod någonting om att däcken kan ha en flatspot, och jag minns en gammal bil jag hade på 80-talet. Den drabbades av detta under vinterförvaringen. Det lustiga är att vibrationerna kommer vid c:a 100 och försvinner över 115 km/h. Jag hade liknande vibrationer på en annan bil, som jag till slut gjorde en hjulinställning på. Alla vibrationer försvann då.

Jag skall räkna lite på vad som blir billigast. Kanske första testet blir att kasta på fälgarna från min e39, ifall de passar.

cab325
Fu
240
Funatic
325iA Cab -93
Var försiktig när du sätter dit fälgarna från e39:an. Jag har för mig att de har ett annat ET som trycker ut fälgen för mycket.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.