AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.995

Lustgas?!

Sida 2 av 2
Hjelm
Jag tror att jag hoppar idéerna med Lustgas :)

Kan man inte spraya lite Nitrometan då? :)
Det hade jag i min radiobil. Varvade villigt upp till 38.000Rpm och ca3.5hk (3.5Kubik)

Seriös fråga..
535 e34 med orginal luftfilter.. är det bara att byta ut filterkakan mot ett nytt eller är det värt att byta hela filtersystemet emot något annat?
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Fatta: Att ha en vartalssyrd insprutning är inte den mest lyckade lösningen, det viktigaste är att man har gasen i botten vilket medför fet bränsle/luft blandning!!! OK???

Sätt en brytare som aktiverar gasen vid en viss (alltså relativt stor) öppning av spjällen istället.
Angående manuell insprutning, se the Fast and the Furious (kass film, förutom bilarna). Där har alla en liten knapp på tex ratten som aktiverar gasen. Eller varför inte Gone in sixty seconds. Där har Eleonor en knapp på växelspaksknoppen, tror jag...
en
22
enisis
BMW 325 e36 -93´(NOS,19",navi,zeemax,
seid´l mm.)
GLÖM NOS!!GLÖM NX (NITROUSEXPRESS)
Det finns ett nästan idiotsäkert lustgassystem som andvänds av fler och fler i USA.
Det heter VCN-2000 Venom Oxide.
Det är microprossesor-styrt system som har en mekaniskt/data styrt gas nozzle... alltså.. Du har en liten "data" som kopplas ihop med sensorer i din bil, t.ex bränsletryck, gastryck, värmeutveckling, varvtal mm. Datan... läser av dessa ca 40 ggr per sekund och om någon av dessa skulle avika t.ex för torr/fet blandning eller för hög motortemratur, så nödstänger systemet tillförseln av lustgas omedelbart. Denna prosses sker i tre steg och är tamejfaan idiotsäker.
All information som datan behandlar ser du på en kaxig lcd skärm som monteras på önskad plats i cupén (lite fast and the furius inspirerat kanske) Ett plus är att du inte har några "jets" eller munstycken som byts ut vid behov av hk ökning, du har istället ett datastyrt/mekaniskt munstycke som kan ge mellan 25 -180 hk!! med systemet så får man med en diskettstation, varav du programmerar hemma vid pc när lustgasen ska strömma, vid vilket varvtal den ska släppas på, och hur många hk ökning man vill att det skall ge osv. T.ex På 1:ans vxl vid 2500 varv skall 25%/75hk lustgas på ( för att förhindra hjulspinn )
På 3:ans växel 5500 varv 100%/100hk lustgas osv.
Att släppa på lustgas vid låga varvtal med ett vanligt nos system är INTE rekomenderbart försöka sig på med tanke på att risken för ojämn blandning är överhängande, men inga problem med Venom.
Sammanfattning:

Risk för direkt härdsmälta/explosion = 0%
Risk för förslitningskador = överhängande
Pris: ca:22,000:-

Mvh/ Klasse

-NitrousOxideSystem-
"are you a pussy"
enisis

Vem säljer sånt?

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Demon Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
en
22
enisis
seid´l mm.)
Än så länge bara en återförsäljare, dock en jävligt kompetent en. Han heter "nelle" tror jag, och driver en firma i Falun som heter VPT Motorsport ( www.vptmotorsport.se )
Han har ingen relevant information på hemsidan.
Vpt motorsport bantar priser gällande turbokonverteringar med nästan 40% jämfört med GIK-Turbo.
Min lilla bmw ska in på turbokonvertering där i höst! (BITURBO!!!!) cirkus 500-600 Hk, hehehe...
Lägg märke till att tel-nummret är ändrat och fungerar EJ, mobiltel nr, som står på hemsidan fungerar dock.

Mvh / eNiSiS

-NitrousOxideSystem-
"are you a pussy"
Visa användare
605
göran
525ixt-94
*domainname.name: vptmotorsport.se
*domainname.status: ONHOLD
*domainname.date_to_delete: 2002-07-06

*domainname.dns.hidedate: 2002-06-06
*domainname.dns.data: (deactivated)

Har han glömt betala NIC-SE?

en
22
enisis
seid´l mm.)
Vet inte riktigt om stackarn är så inne på det här med internet...
Han har varit med på några annonser i Bilsport så han är nog seriös ska du se. Men det har ju å andra sidan tyska bilstyling depån åxo... så ..ja

-NITROUSOXIDESYSTEM-
are you a pussy?
325 STHLM
Jag läste igenom denna, det gick upp en del ljus för mig.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.