AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.094

effekt skillnad på m5?

har läst att det skulle vara effekt skillnad på e39 m5.. stämmer det att -01 har mera effekt än äldre m5 e39?
Robban540
nej m5 e39 har 400 hk i alla årsmodeller mvh robert

Enligt den här tråden Länk så har många M5E39 -99 inte mer än 370 + - 10hk
Inte så mycket faktauppgifter i den tråden. "Jag har hört", "det vet väl alla" ska man nog inte bry sig så mycket om. Så länge ingen kommer med något som faktiskt styrker påståendet så finns det inte mycket som talar för att alla M5or (e39) har 400 hk.
Keiser: Eh hur menar du? "Så länge ingen kommer med något som faktiskt styrker påståendet så finns det inte mycket som talar för att alla M5or (e39) har 400 hk."

Alltså har alla 400hk eller ej?

Jag ifrågasatte det påståendet men enligt somliga Länk så ska det tydligen ligga sanning i det.
Men det vete tusan om jag tror på det.
Hehe blev lite fel där, menade förståss att alla M5or har 400 hk tills något annat faktiskt har bevisats.

Ja läste tråden och såg dina kommentarer. Återigen "jag känner en som har hört" är inte mycket till fakta och hittills har det väl inte presenterats mer. Vore väldigt konstigt om en så pass "stor grej" inte blivit avslöjat hos fler (tidningar, BMWanställda, diverse forum på nätet, verkstäder etc). Att en som bänkar motorer kommit till denna slutsats, enligt hörsägen, kan ju förklaras på många sätt (-99 är de äldsta motorerna, för få har testas etc). Och som sagt, inga fakta har faktiskt presenterats! Att påstå något är inte särskilt svårt men det gör det för den skullen inte sant!
Buspelle
Kolla på m5board. Det har bänkats ett otal M5or och den uppgivna effekten 400 hk eller däromkring får nog anses verifierad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.