|
|
|
|---|---|
|
Hej Lånade ut bilen till min bror nu i snöstormen i Gbg, han lyckades köra in i en trottoar kant så det blev ett 1cm märke på fälgen samt att bilen drar kraftigt åt vänster. Du måste styra en kvart åt höger för att den ska gå rakt. Vad är problemet? - Bromsen som ligger på ? (V.F) - Hjulupphängningen som är sned. - Något ännu värre ? Ska till Bmw i morgonbitti. Tacksam för hjälp. Mvh Carl | |
| Det behövs en fyrhjulsinställning. Med lite tur räcker det annars är det säkert en bärarm eller två som krökt sig lite. Inga konstigheter att byta. | |
|
Nu säger den flat tire monitor malfunction, dtc malfunction, drive at moderate speed to you closest BMW-dealer. /C |
|
| Låter som din bror kört sönder någonting framtill. ABS-sensorn på den sidan gick kanske sönder av smällen. | |
| Tur att han är min bror....blir lite smått irriterad... | |
| Och din far kör i 220 med din bil... Jag säger inget... ;) | |
|
Förlåt.......;) Länk |
|
|
Slippy Att den varnar för punka är inte kostigt om den drar snett då rullhastigheten kan bli olika på hjulen. Jag skulle inte tro det är någon kabel utan endast en fyrhjulsinställning och troligen någon bärarm som behöver bytas. När min bil drog snett av krökta bärarmar så lyste dtc, fyrhjulsdrift och punka. Allt försvann med bärarmsbyte och fyrhjulsinställnig |
|
|
En bmw ska väl tåla att åka 220 eller ? :), sen har nog far ett bra konto att beta av när jag körde hans bilar när man var yngre :) /C |
|
BCR |
Usch! Bara tanken på en vänstervriden BMW gör mig på dåligt humör;-) Eller som Jeremy Clarkson sa när han testade Opel Astra OPC (som skenade vänster pga okontrollerad turboeffekt+framhjulsdrift); "No problem - if you want to go left". :-) /Håkan OO=00=OO |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.