|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är spekulant på en 523 touring från 1997. 17000 mil, 2 ägare och servad enligt bok. Bra köp? Vad är ett bra pris? Nu undrar jag om motoroljan... enligt Haynes ska det vara longlife-ojlor, men det måste väl gå lika bra att köpa hyfsad helsyntet och byta en gång per år? Det saknas takräcke till bilen, var köper man det? (förutom bmw...) och hur mycket kostar det? man måste väl ha special, för biltemas dito till bilar med dropplist passar väl inte antar jag? Det är automat i bilen, ska man byta den snarast, eller i alla fall kolla den på verkstad? Pris? Vore tacksam för snabba svar, ska bestämma mig i helgen//Fredrik | |
|
Takräcke tar man Thule eller Montblanc ( se rep hemsidor), bilen har rails om den är sv. såld men inte 100 att den har om det är en import ( vilket iof är snyggare...). Olja går alldeles utmärkt med en bra olja (T.ex. Castrol rekomenderar: EDGE Sport 0W-40, EDGE 5W-30, EDGE 0W-30) Oljebyte i automaten skall inte behövas ( enl BMW.....) men många har bytt med gott resultat, Byte på verkstad med BMW inriktning rekommenderar många då det är lite pyssligt att göra på rätt sätt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.