|
|
|
|---|---|
|
har en 328 -95 (e36 alltså) å vill ha så att laddkabeln som e kopplad till cigguttaget stänger av vid avstängning av tändning. Jag undrar alltså vars skall man stjäla tändström till den? gillar inte att latja med strömmen, vill inte ha nån tjuvström nånstans. en annan tanke jag bollat med är att koppla till elhissen. den stängs ju av efter ca 15 min tror jag för rutan går inte att veva ner när jag ny-satt mej i bilen. är det möjligt ??? | |
| Inte närmre till instrumentljusen? Dock kommer spänningen förändras om du har justerbart =) | |
|
nä ciggutaget sitter ju på mittkonsollen, 5cm från elhissknappen så min tanke var att göra det lätt. Frågan är om allt kommer att funka som det skall? kommer den fortfarande att stänga av strömmen efter cirkus 15 min? helst vill jag ha tändström men detta funkar ju |
|
|
Ta tändspänning från valfri källa och koppla med ett relä till cig. pluggen. OBS! att bara ta spänning var som helst i bilen är inte att rekommendera, inte utan ett relä. Säkringar och kablar är ju dimensionerade för en viss belastning. Koppla enligt detta (Bosch beteckning på relä från tex biltema) : 85: Jord 86: Din källa (tex ljusomställare) 87: Utspänning ( i ditt fall cig.pluggen ) 30: Spänning från tex batteriet. Glöm heller inte att använda en säkring därifrån du tar spänningen till 30. Lycka till! mvh Johan |
|
|
måste man inte ha ett relä med 5 utgångar ellr funkar detta ??? nr 87 kommer ju att gå till 2 ställen 85: Jord (delar med jorden till ciggpluggen) 86: Din källa (kopplat till lyset till ciggpluggen) 87: Utspänning ( cig.pluggen & lyset i ciggpluggen) 30: Spänning från tex batteriet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.