|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Då fick man ett sånt där seriöst mail från en kille som vill köpa min bil, ska man slå till??????...........................NOT!!!!!! Någon annan som har fått något liknande? Hej. Jag har tillsammans med min sambo kollat runt efter en pålitlig,rolig,trygg & bekväm familjebil & vi har tillsammans varit inne på polismyndigheterna i skara för att få reda på hur man genomför ett giltigt kontrakt som vid missbruk växer åtal med en privat person & inte ett företag. Dem gav oss det enkla svaret genom ett skriftligt kontrakt som skulle innehava Namn / Person Nummer / Adress / Full Information Om Bil / Krav / Summa / Betalnings alternativ,tankar / Vittnes underskrift ifrån bådas håll ( säljare & köpare ) Anledningen till detta är pga en gammal anmärkning jag fick på mig då jag hadde min väns påställda,oförsäkrade bil i mitt namn en längretid & därför jag blivit nekad via banklån/Kredit . Jag & min sambo undrar därför ifall det skulle finnas en chans att genomföra en avbetalningsplan med er som blir trygg för oss båda. Vi kan slänga in 30 - 40.000SEK kontant & ha ett skriftligt avtal på en summa av 10.000 / månaden till er. Kan dock bli mer vid något tillfälle ( men aldrig mindre ) . Vid missbrukande ska detta kontrakt väcka åtal & ersättning för den drabbade som isådantfall skulle blivit du. Jag är medveten och förstående ifall du som säljare inte är något intresserad utav detta & får då tacka iallafall & lycka till med försäljningen. Emanuel Holmdahl JMK Säljare Inkomst : 24-31.000SEK garanterad lön / månaden. 4000 för varje maskin som säljes, även 10.000 extra ifall månaden slutar med att jag sålt 3 eller fler maskiner. Hittils har jag haft en månadslön efterskatt på 22-29.000sek & det ser bara ut att bli bättre Min flickvän har bara inkomst via föräldra penning / barnbidrag & socialbidrag tills agusti 2009. En total summa av 10.647:- Ifall det är något ni undrar över / eller vill ändra så ring mig på 0764112111 eller sänd ett mail tillbaka. Känner du/ni er skeptiska till detta råder jag er till o kontakta närmsta polis för mer information om giltiga kontrakt mellan privat personer. Mvh | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
"Anledningen till detta är pga en gammal anmärkning jag fick på mig då jag hadde min väns påställda,oförsäkrade bil i mitt namn en längretid & därför jag blivit nekad via banklån/Kredit"' Vaddå!! anmärkning som hindrar lån pga detta!!? Va bland det dummaste jag hört! Mvh Patrik |
| Hmm, om det bara går bättre och bättre på jobbet får han väl lägga undan de pengarna då och återkomma då han är stadd vid kassan.. | |
|
Exakt samma brev har uppmärksammats på bland annat Saabforumet och på Zatzty. Det är total blåsning. ______________________________ //Lövet |
|
| Emanuel Björn Martti Holmdahl, född 19880911-XXXX utan folkbokföringsadress, säljer något som heter JMK Unit (sök på Google och finns....) låter ju lovande och seriöst... | |
|
Om du inte har för avsikt att öppna bank, så är mitt råd enkelt, använd regel 1A vid bilförsäljning: Köpeskilling skall erläggas 100% kontant vid leverans. (Kontant kan i detta fall även betyda postväxel eller banköverföring) Inga cash, ingen bil! Mats BMW CS #5847 |
|
| Man hoppas bara att ingen stackare falle för det där snacket bara.... Vilka skojare det finns! | |
|
Det finns alltid nån godtrogen stackare som går på sånt.... Även om han har nån anmärkning så kan man få banklån än då om det inte allt för många anmärkningar. Det finns banker som bryr sig inte ens om man har råd att betala tillbaks o dem lånar ut! Har får väl kolla med sådan bank o betala sen 20% ränta eller nåt... ;) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Han har 24-31.000SEK garanterad lön och flickvännen får ändå socialbidrag?!! Inte en chans! Hade han verkligen varit intresserad skulle han ställa mer frågor om bilen och inte dra sitt livs historia som är totalt ointressant för säljaren! M3 E30Länk |
|
|
Ville de köpa din M5'a som en familjebil ? :-) haha. Det är lite roligt med dessa mails :-) ! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Ja man blir ju så trött på sånt folk. De e ju bara en sån sak att han har hämligt nr och mailar från en hotmail när han e någon form av säljare. Sen att han har gått till polisen för tipps hur han ska gå till väga i stället för en advokat som vet hur man ska skriva ett kontrakt. |
|
|
Jag tror en del av de lurade går på snacket om giltigt kontrakt och vid ev misskötsel av delbetalning, stämma hit och dit, vittnen som kan intyga ditten och datten. Allt detta snack kan få en säljare att tro: Bra då har jag papper på att vid en ev misskötsel av delbetalningar, är det bara att stämma och få pengar åter. Jo jo, det brukar vara framgångsrikt när "köparen" inte har några tillgångar. Och din bil har han sålt för länge sedan till annan. Och hur enkelt/ framgångsrikt är för den enskilde är det att stämma någon civilrättsligt ? Nej, det är som någon skriver: Regel 1A::: Inga Pengar Ingen Bil. Återkom när du har pengarna. Om alla höll sig till detta, så vore det mkt svårare att bedra. Trevlig fredagkväll ! NN/ |
|
| Jag sålde en bil till denna person. Kände mig väldigt skeptiskt tills månaden då pengarna började komma in som lovat. Han har nu betalat 60.000 och 10.000 kvar bara. Jag undrar om det bara är mig han varit ärlig emot? | |
|
För att inte avfärda detta som ett "skräll-inlägg" så föklara gärna lite närmare hur det fungerade med själva dokumentationen... Computers are useless. They can only give you answers. |
|
|
Helt j*vla otroligt! Och denne FredrikM - första posten bara för att intyga hur ärlig denne "köparen" är. My Azz! Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Ja sanslöst. O sen orka regga sig på forumet för att intyga hur bra det fungerar. Vilken stjärna. Finns det verkligen personer som går på detta? Man bär väl lägga upp det bättre för att få någon att trilla dit?! |
|
|
Det var ju Preben som skulle sälja och startade tråden, hur kan då den nyreggade FredrikM ha sålt bilen????? Mats BMW CS #5847 |
|
Gemini__ |
t80196: Finns väl fler än ts som har bilar till salu. Men givetvis är Fredriks inlägg rent skitsnack. |
| Troligt.... | |
| Det är ju uppenbart, personen ifråga vill köpa flera bilar, för 10.000 i månaden ju ;-) Ärlig kille det där. | |
|
Finns det inte fler som vill sälja ( ge bort sin bil ) för då tar jag den gärna utan betalning då är jag i allafall ärlig från början och säger att jag inte vill betala Ha de T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.