|
|
|
|---|---|
|
Köpte bilen för ett par dagar sen,bagage luckan funkade då utan problem,stängdes och öppnades genom att man låste dörrarna med centrallåset. Sen så skulle jag av nån anledning testa o stängde bagageluckan med nyckeln,alltså vred cylindern i lodrätt läge- och nu så går det inte att öppna den,går inte ens att vrida t vågrätt läge. När man låser dörrarna så hör man ett ljud fr mekanismen i bagaga luckan,att den funkar,men det låter ingenting när man låser upp bilen. Va ska jag göra? Merca gå och lägg dig!!! BMW RULES!!!! | |
|
Det är vakuumstyrt centrallås på din Audi. Jag gjorde samma misstag som dig och låste med nyckel på bagageluckan, för mig löste det genom att klättra in till bagaget innifrån och nöd öppna. Jag testade att spruta in massvis med 5-56 och ice defroster (då det hände på vintern) utan resultat, testa det först innan du ser dum ut när du kryper in =) |
|
|
Det finns två statiska lägen på låscylindern. Det ena möjliggör öppning av bakluckan med centrallåset det andra inte! Låset står nu i ett läge som inte låser upp bakluckan och du måste nu byta statiskt läge på cylindern eller öppna bakluckan. Båda kräver att du kan vrida runt cylindern med nyckeln. Att använda en låscylinder som inte varit regelbundet använd kan ha sina risker. Vägsalt, snuts och vatten tillsammans med mässing och gjutgods skapar oxid som till skut gör låset obrukbart. Det finns som nämnt två vägar in, via baksätet eller låset. Nä r du lyckats öppna bakluckan bör du plocka isär låset och rengöra delarna, smörja och montera tillbaka så brukar det fungera i några år till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.