|
|
|
|---|---|
|
Lämnade in bakfälgarna för att sätta på nya somardäck. Fick tillbaka dom helt sönder repade och med en sprika!!!!!! i ena fälgen. När jag upptäkte detta åkte jag dit och frågade hur det gått till och vad dom tänkt göra åt saken men killen log lite hånfullt och sa att hanns maskiner osv... inte kunde orsaka dom skadorna. Jag sa då men det ser juh ut som om ni tappat dom eller hasat runt som mot ett repande underlag. Men han blånekade iallafall. Fälgarna är BMW Motorsport orginal spoke(nånting) som sitter orginal på min M3 -94a =( Mina fram fälgar som dom inte rört är helt perfekta inte en repa eller nått! och båda bak har samma typ av skada! så det syns juh så uppenbart att det är dom som orsakat detta. Men dom nekar vad ska jag göra??? Om ni har varit med om liknande eller läst om liknande fall så beätta gärna hur det gick och vad ni gjorde. Däck firman som ni bör undvika heter "Tälje Däck" och ligger i Norrtäljes industriområde. Dom har bytt däck åt mig tidigare utan problem så jag litade på dom men nu när dom sabbat fälgarne så vägrar dom ta ansvar helt sjukt! HATAR DOM!!!!!!!!!!!!! | |
|
Polisanmäl dom, men prova först att säga att du tänker göra det, förhoppningsvis mjuknar dom. Annars är det bara att sätta hårt mot hårt. Sen kan du ju prova med Konsumentombudsmannen, KO, eller vad det nu heter. Sista grejen är väl Sverker. =) Skall det vara på det viset? Fredrik M - Z3 2.8 |
|
| Prova Allmänna Reklamations Nämnden, problemet är väl att det är svårt att bevisa att felen uppstod hos firman. | |
|
hmm...låter inge rolit men som e skrivet i tidigare inlägg sätt hårt mot hårt kanske de enda som gäller......tur att dom e ärliga här i stan iaf Mvh Mr-speed 360 * 3 e väldit skönt att göra =) |
|
| Kommunens konsumentrådgivare är en bra start (förutsatt att du bor i en kommun som har kvar sin vill säga). Annars lär nog ARN vara nästa steg, prata med dem först i så fall och hör vad de tror om dina möjligheter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.