AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
939

Strålkastarinfästning på E46 coupé?

ji
729
jigga
428i coupé -2014
Har plockat av strålkastarna på bilen och såg att nedre infästningen består av plåtclips med gänga i som är totalt upprostade och måste bytas. BMW gav mig plastbitar att trycka i hålen och plåtskruvar till det och dem påstod att det ska sitta såna där och en annan sort på ovandelen. Dock passar inte dessa utan "stagen" där nere är utformade för plåtclips men såna hade dem inte! Är det någon som vet om min är unik eller BMW hade fel för sig? På ovandelen fick jag rätt grejer men där nere går det inte. Bilen är en Alpina B3 coupé -00, kan alpina ha ändrat infästning där nere?
Menar du strålkastarens infästning i hållaren till strålkastarspolningen, eller hållaren till strålkastarspolningens infästning i bilen? I det första fallet ska det nog vara plåt-"muttrar", och i det andra plast-"muttrar". Så är det på min sedan i alla fall.
Tyvärr visas bara den andra infästningen här (no. 11 & 12): Länk men även plåtvarianten ska gå att köpa på BMW. Här finns de (no. 1): Länk. Frågan är bara vilken dimension det ska vara.
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Strålkastarens infästning till hållaren till strålkastarspolningen är det jag menar isåfall! Dock har jag ingen strålkastarspolning men plastskenan den sitter på är väl densamma? Den sidan med plåtmuttrar har jag inte sett tidigare, tack så jättemkt! Vad jag kan se är det nr 6 på den bilden med måtten X = 21, Y = 15, Z = 4.3. Art. nr 61131372033, ingen som känner igen det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.