|
|
|
|---|---|
|
Ja, som rubriken lyder så blir det ingen konbanekörning i Tierp i år. Detta pga att boende i närheten har klagat på bullret från förra årets aktiviteter på flygfältet. Från Tierps Kommun var man dock noga med att poängtera att det inte var enbart vi som hade bullrat, utan det var ett ganska stort antal arrangörer som varit där (Stötdämpartester, Porscheklubben osv.) Det är med andra ort inte vårat fel att det blivit så här, vilket man också var noga att föra fram. Tierps Kommun ska ordna med någon form av bullervallar, så det kommer att bli möjligt att köra där igen, dock tidigast sommaren 2010. Jag ska börja leta efter alternativa platser att köra på, förslag mottages tacksamt! Mvh Mattias | |
| Hur är det med Lunda flygfält? Det har väl varit en del synpunkter på buller där också, men det har ändå körts konbana där. Avståndet till Gävle är ju lite större, men inte orimligt långt. | |
|
Ska undersöka det, tackar! |
|
|
Du har kanske redan hittat hemsidan, annars finns den här: Länk |
|
| Har pratat med den bokningsansvarige på Lunda, verkar preliminärt positivt :) | |
|
Flygplatsen lemstanäs mot gästrike-hammarby Kanske kan vara nåt. Västra gästrike flygklubb heter dom tror jag. Kan vara värt att kolla. |
|
|
Hoppas du hittar på nått ställe där vi kan köra! Har ju renoverat toppen under vintern så skulle va kul att hinna köra lite konbana innan bilen ska säljas mvh stefan |
|
|
Fick reda på att Emmaboda/Superstage är kört hela 2009 oxå :-( Var skall det sluta egentligen? Elbilsracing? Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Varför inte prova Malmby, både rundbana och konbana är möjligt. Stockholmssektionen inbjuder medlemmarna i BMW CS och BMW SC till Förarträning på Malmby Fairground, beläget mellan Södertälje och Strängnäs. Gå in på sektionens hemsida för detaljinformation om anmälning, kostnad och regler. Länk Göran |
|
|
Jo, det känns som att man alltid jobbar i uppförsbacke när man ska ordna motorarrangemang, men skam den som ger sig! Lemstanäs kan helt klart vara ett alternativ också, ska kolla upp det. Tack för tipset! Malmby verkar vara ett väldigt roligt arrangemang, jag ska i alla fall försöka ta mig dit, men vi skulle gärna vilja ha en körning här i våra trakter också. Blir ju trots allt en resa på drygt 20 mil enkel resa från Gävle. Mvh Mattias |
|
|
På Lunda kan man ju drifta och köra rakt fram vilket inte är helt fel.Så här såg det ut i höstas när jag var där. Länk |
|
|
Malmby är bokad, hoppas det löser sig med körning på hemma plan. M3 E30Länk |
|
|
Uråsa Flygfält utanför Växjö i Småland brukar vara ett trevligt vattenhål. Flertalet motorklubbar använder sig av Usåsa och det är helt OK. Ett litet tips... München |
|
|
Detta ser ju lovande ut Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.