AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
853

Vad står "k" för i 750i alk...?

Th
593
Theobald
750ial -88
Vad betyder "k" i beteckningen 750i alk? i=injection, a=automat, l= lång karossversion, men vad i helsefyr står k för?

Sen undrar jag vad man ska ge för t.ex en 750i al -88 svensksåld? Motorn går jämt och fint, automaten växlar som den ska, men det känns lite vibrationer när man kör (testade i max 60km/tim).

Ska testa den en gång till och prova vid lite högre farter kring 90-100. Såg nånstans att vibrationer kan bero på glapp i lagret till kardán eller obalans
i hardyskivan.

Ser inte ut att vara nån rost heller. AC vet jag inte än om den funkar.

På en höft, är 27 papp för mycket. Såg på blocket att en liknande 88 går för 22 000.

Nån som kan ge nåt tips!?
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Katalysator kanske?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Svårt att sätta ett pris på en sån vagn, service och underhåll kommer vida att överstiga inköpspriset så skicket är avgörande.

The way we see the problem is the problem.
Th
593
Theobald
750ial -88
Dr Tinnitus> Katalysator ja. Tänk så enkelt det kan vara ibland! Men då var katalysator inte standard på 750-88, för alla har det ju inte, eller var det så att import-bilar hade kat. men inte svensksålda!?

Kaptenlöjtnant> Det är just det som är kruxet att hitte en i bra skick. :D

Undrar över en sak, den 750-88 jag nyligen testat, där hade förra ägaren bytt ut luftfiltren till 2 st sportfilter. Är detta ett orosmoln? Kan motorn ta stryk av detta. Visserligen får motorn mera luft vilket gör att den troligtvis går lite bättre och låter mera vid gaspådrag, men kan detta inte skada motorn? Har för mig att mera småpartiklar kan komma med i luften och fungera som bläster på kolvarna = slitage = obra!? Vad tror du?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.