AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.360

Head-up display

Har precis köpt en 530i E60. Den har head-up display som jag tycker är rätt bra. Problemet är dock att jag inte ser den om inte jag hukar mig fram. När jag sitter i normalläge ser jag inte den. Är det någon som vet om det över huvudtaget går att höja upp projektionen?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Yes det gör det!

Vilken årsmodell är det du köpt? PÅ Pre-facelift måste du ta bort idrive skärmen, bakom denna sitter det en vajer som man kan justera höjden på.

Dokument:
Länk

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Ra
20
Rascoe82
Bmw 535d e61-07
Tjena

Jag har samma problem som du, hastigheten visas allt för lågt ner på rutan för att man ska kunna se den vid en normal körställning, dock fungerar navigations informationen bättre då den kommer mer i överkant av bilden. Jag har dock inte hittat något som tyder på att man ska kunna höja visningsbilden. Skulle dock vara fantastiskt bra om det var möjligt!

Mvh Danne
Ra
20
Rascoe82
Bmw 535d e61-07
AHHa där ser man, svaret kom under tiden jag skrev mitt inlägg! Tackar tackar!

Mvh Danne
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
;-) You welcome! Viktigt att Ni kollar igenom min länk, eftersom man endast får skruva skruven "clockwise" bakom skärmen, annars förstör man HUD inställningen!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Har för mig att BMW i runda slängar tar 2 kakor för jobbet, om man känner sig rädd för att sabba ngt.
Det var goda nyheter. Tack alla! Problemet är bara att länken inte fungerar. Fungerade länken för dig Rascoe82?
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Länken funkar kanon, men den går till ett pdf-dokument - kanske det som är problemet?

Undrar bara hur ni sitter... är själv 197 cm och har inga problem att se HUD:en alls.

----
BMW CS #6212
Ah.. nu funkade det. Det var registreringen som tog tid.Jag vet inte om jag vågar på det jobbet. Hur får man bort skärmen? Glömde att nämna att det är en -06 jag har.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Narvselius: Håller med, är 190cm och ser all infon klockrent.
Lus och Narvselius: Tur ni har med längden. En annan är 172cm och sitter upprätt m.a.o. normal stolsläge.

En annan sak som jag stört på är när jag backar in i garaget är tiltfunktionen i på-läge för högra backspegeln. Undrar om man kan stänga av den lätt?
Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
Du har en knapp på förar dörren ovanför fönsterhissarna, den till höger stänger av tiltfunktionen och den vänstra fäller du in backspeglana med.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Man måste säkert vara användare på e60.net för att kunna läsa pdf-dokumentet.

Skicka mig en mail på autopower med Eran email adress, så skickar jag dokumentet.

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Baccala, tack! Ska testa det.

Simon, det löste sig efter att jag registrerade mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.