AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.687

diff bussningar! m3 e36 3,0

har sökt här på forumet lite lätt om det finns några hårdare bussningar till diffen på min m3a men förgäves.
e det någon eller något företag som säljer sådana bussningar?
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Hej.
Bättre du går upp i dimension på bullten. För jag antar du vill den ska tåla mer eller vad?
Borde ju gå att köpa powerflex annars. Det är ju bra grejjor. Forza.se säljer powerflex. Mvh
hittar inga på powerflex?
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Ring till Forza och säg vilken bussning du är ute efter så borde de kunna fixa fram det till dig!
Personligen har jag inte bara hört gott om Powerflex och kommer inte att välja dom i första hand. Vill du ha en rejält hård diffbussning kan du välja en i nylon eller liknande.

Jag har för mig att www.specialsvarv.se kan fixa detta eller kanske www.millway.se

Personligen valde jag M-coupéns difbussning som är betydligt hårdare än min original men ändå med komfort kvar. Vet dock inte hur den är i förhållande till M3:ans..

Johan S
Ordf.BMWC CS Sektion SYD
Länk
CS#4079/SC#580
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Vart sitter denna diffbussningen ni refererar till?

/Jonas
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
De 2st bulltarna med var sin bussning i som håller diffen;)
Bara titta på diffen på din egna bil så förstår du vilka vi pratar om. Mvh
okej kollade med www.specialsvarv.se men dom tar inga beställningar förän i mars. har mailat www.millway.se
hoppas dom har annars får man göra egna. e de inga som kör bmw som byter dom här bussningarna. diffen ska nämligen i en s2a så bmw e inte mitt område direkt.
Fr
656
Fritte525
Bmw 316 e46 -01
Bmw M3 3,0 -94
Jag har bytt ena bussningen till diffen förra sommaren när ena bullten gick av. Diffen slog i golvet och förde ett herrans liv. Men det blev orginal bussning. Vet det fins förstärknings platta att sätta dit också. Mvh
tack för hjälpen fanns på millway.
Powerflex is the shit.

Bry dig inte om folk som skrämmer dig från att välja dem. Har dem själv i min m3 och du märker rätt så snabbt att det är ritktiga grejer.
La
76
Lat
M3 e36 -93
stefan_batman är dom så hårda som folk säger att man verkligen känner i ryggen så fort man åker över en lite sten? du har väl runt om?

Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Nu hade jag nog ganska fräscha bussningar men jag märkte ingen större skillnad i åk komfort när jag bytte alla bussningar till powerflex.

Däremot så vill dom till att gå sönder lätt.

__
//Niklas
Jag har rätt bra väghållning på min bil då jag lagt ner närmare 60tkr bara där. Men när jag bytte bussningarna till powerflex så blev bilen ännu stuvare. Trodde inte det skulle bli så mycket skillnad men det blev det. Med min bil märker du om du kör på en sten :). Sen hur det är med bilar som har orginal fjädring och powerflex vet jag inte. Dock rekommenderar jag PowerFlex. Japp har den runt om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.