|
|
|
|---|---|
ErikNilsson |
Finns det någon vänlig själ som har en ungefärlig uppskattning vad en motor på skroten skulle kosta? 325 -92 motor utan kylare, utan växellåda, bara själva motorn alltså! Även hur mycket någon skulle ta i arbetskostnad för att byta detta? Tror ni att man kommer undan med 15.000:-??? (10.000 för motorn och 5.000 i arbetskostnad) /Erik |
Jesper |
Ja det tycker jag var ett bra kostnads försöag håller på att letea upp en M50 24 ventils motor till min 520 -88 just nu du får en bra motor på skroten mellan 6 000:- till 8 000:- faktiskt och jobbet är ju inte så jätte stort så en kille som jobbar svart så skulle jag tänka mig att han tar mellen 3 000:- till 5 000:- så 15 000:- handlar det väl om ungefär Varför ska du byta motor då ????? Jag byter min för en avgasventil gick genom tvåans kolv inte så roligt men men lycka till i alla fall MVH Jesper/Gasar tills det rasar...... Jesper |
| Sånt är ju inte tillåtet att efterlysa i forumet... Sätt in en annons i BMW-BÖRSEN så får du lättare hjälp. Kolla på www.bildelar.com | |
ErikNilsson |
Frågan var inte om någon hade en motor, frågan var vad det uppskattningsvis skulle kosta. Läs först innan du snäser av är du snäll! /Erik |
|
hittade en 93ans M50 för 12000:- +moms på en skrot,dn hade gått ca 8000mil D är fegt o släppa gasen! |
|
|
Tjaba! Vad har hänt med din 325:a? Eftersom du vill byta motorn. Har motorn gått lite för hårt kanske??? Men när du ändå ska byta motorn så kan du väl satsa på en M3 maskin om du har råd, de vore väl gött med lite mer mos under huven.. mvh cossi |
|
| Kan ju tillägga att det är STOOOOR prisskillnad mellan M50 och S50 på auktoriserade bildemonteringar för de som undrar.... Motor ligger på ca 25´ för en S50 dvs 3.0-motorn. | |
ErikNilsson |
Vill inte byta till en M3 maskin då jag vill byta enbart själva motorn och inte elsystem och annat. Det blir nog billigast så. Dock ganska sugen på att byta till en 328-motor när man ändå bytar men den lär väl inte funka med mitt elsystem??? Så kan man säga att en M50 går på ca hälften av vad en S50 kostar på en bildemontering??? /Erik |
|
En M50 kostar omkring 15' på en auktoriserad skrot. /Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.