|
|
|
|---|---|
Transocean |
Jag har nu under de två sista åren blivit ledsen på smutsiga fingrar man får när man fyller på t ex spolarvätska. Öppning av huv sker ju förstås fortfarande med handkraft och skitiga fingrar men stängningen har för min del blivit delvis fotassisterad. Trycker "den sista biten" med höger fot. Det verkar vara många utomstående som reagerar på detta speciellt utanför butiken men jag tycker det är bara skoj och inte misnt hygieniskt. Har man handlat och har händerna fulla men ändå måste stänga dörren/dörrar funkar en välriktad spark alltid lika bra. Samma sak när tanklåsningen inte funkar och man vrider på det högra dörrlåset samtidigt som man håller bensinlocket på plats med vänstra foten. Hur brukar ni sparka på era bilar? |
|
Sparkar du på dina barn och sambon oxå? ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
hehe han kanske inte tar i sina ungar eller frugan om han är skitig på fingrarna :P men att sparka igen dörren eller huven skulle aldrig falla mig in ^^ kanske knuffa igen lite löst om skorna är skapligt rena :) |
|
Transocean |
Min Bayerische Militär Wagen är som gjort för att tåla tuffa tag. Hoppas att den en vacker dag kan klassas som en BMW Rat Rod. Rostig på utsidan, mekaniskt perfekt på insidan med en rostig oljetunna på taket. Så ni sparkar inte på era bilar? |
|
Inga fötter på min bil. Däremot brukar jag picka loss isklumparna bakom julen med fötterna. Fötterna slår jag ihop utanför bilen när jag satt mig för att få bort snön från sulorna, inga tröskelsparkar. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Lägga knät emot dörren, sedan dra igen den lite försiktigt, det har man gjort några gånger. Skorna brukar jag däremot inte lägga mot lacken.. kan ju bli repor ;-) Men det är sällan jag handlar i M3an, så jag brukar ha händerna fria. /Jonas |
|
| Jag behandlar min vinterbil så 525 tds den går som en klocka men ser ut som skit brukar regelbundet ploga snö sparka igen dörrarna, springa som en idiot glida över huven, klättra genom takluckan in och ut osv. Därimot skulle jag aldrig ens få för mig såna tankar med M5an eller min gamla e39a | |
| Tanken finns där...alltid, varje dag. | |
| Vill höra hur du utvecklar den tanken BengtPeter....;) | |
|
En kille från norra Dalarna jag lärde känna lite flyktigt i lumpen hade en gammal Volvo som inte startade på morgonen. Han tyckte att en spark var lite för milt så han släpade ut den på en åker, laddade med dynamit i kupén och skjöt taket till väders. Härligt med lite färgstarka figurer ibland ;) |
|
|
Haha Anders, det var lite färgstark ja :) Men det var ju bara en volvo så det är dem värd :) |
|
|
HJH Det är nog bäst att låta bli att spåra mera i den tråden. Fortsatt spårning får bilen sköta själv och det gör den så bra så............. |
|
| En del däcksparkar blir det väl när jag och kompisarna jämför bilarna (den personliga utrustningen). Att sparka på övriga detaljer är mig lika främmande som att köra mot trafikriktningen... | |
|
Brukar inte sparka, men på gamla bilar jag haft har det ju hänt att man stängt dörrar med fötterna om man har händerna fulla. Men då ingen spark utan mer skjuta igen så att säga. ______ |
|
|
Sista bilen jag sparkade på var min Ford Cortina GT efter en avkörning ned i ett dike modell större. Detta var många år sedan, det är ju sällan bilens fel när något händer. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.