|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag skall koppla in ett slutsteg och använda högtalarsignalen till bakhögtalarna till lågnivå-signal. Problemet är att jag inte kommer åt varken bakhögtalare eller högtalarkablar då jag inte får loss panelen som sitter över hjulhuset. Har lossat allt som kan lossas, men det sitter fortfarande fast runt omkring låset till det fällbara ryggstödet. Kan någon tipsa om hur jag får loss panelen eller kommer åt högtalarkablarna bak på lättast sätt. Tack på förhand //Stefan | |
| Har du lossat torx-skruvarna till fästet för insynsskyddet? sitter lite dolt nära fönstret. | |
|
På min facelift så plocka ur luckan till reservhjulet och skruva bort de två muttrarna som håller "lill" luckan som är framför reservhjulsbaljan luckan. Vik upp den luckan så kommer du åt högtalarkablarna som går till höger bak. Det är en knippe kablar + 2 som går "bredvid" de som går bredvid är till högtalarna, Brun och någon flerfärgad vill jag minnas.. Bruna var minus. Tips: Använd INTE signalkabeln till antennförstärkaren som signal till stegets remote. Den håller inte 12v jämt och mitt steg knäppte på och av hela tiden. //amullo |
|
|
amullo: tack! Jag misstänkte att det två kablarna var till högtalaren på höger sida, men var inte säker. Då återstår bara att komma åt kablarna till vänster högtalare... |
|
|
Uppdaterar en gammal tråd :) Ska hjälpa en kompis med o få ljud i en e46 touring. Finns högtalarkablarna till både höger och vänster bak på samma ställe som sedan? Dvs bakom den delen av ryggstödet som blir kvar när man fält ner? Och hur får man loss den? Bara rycka o slita lite? Eller ska den skjutas uppåt/inåt först? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.