|
|
|
|---|---|
|
hej besiktade bilen idag med följande 1. hc halt tomgång för hög 2. lamba värde förhöjd tomgång felaktig co=0.1 godkänt co2500=0.1 godkänt hc= 200 ej godkänt lamba= 1.26 ej godkänt hade tankat 16 liter E85 innan men det hjälpte ej bytt ena katen svetsad bytt till en universal lamba kan en service hjälpa värdena olja+ stift ? ja har en grej i motorutrymmet som är pluggat fattar inte vad det gör ska lägga upp en bild på detta | |
|
HÄR KOMMER BILD PÅ DEN PLUGGADE DELEN Länk |
|
|
asså, byte lambda... 499 på biltema... måste börja någonstans.. och den där slangen som är pluggad, sån har alla... jag provade byta olja och stift på min, det hjälpte inte ett dugg.. byt lambda som sagt. |
|
|
hej det sitter en en helt ny lamba från biltema på den |
|
| och det är ändå inte bra? klippte du de gamla kblarna i samma längd som den nya lambdan? så inte det blir fel motstånd osv.. då är det väl katalysatorn som är kass.. | |
|
vet ej inte jag som bytt den fick lamba värde på 1.26 nu ena caten ä bytt svetsad |
|
| jaså.. inget läkage på avgas, bytt luftfilter, asså, det är så lurigt med avgaser.. jag hade tur tror jag.. | |
|
hittar inget läckage alls under men luftfilter är helt igensatt såg jag |
|
| ja du ser, kan myyyyycket väl vara det som är problemet.. | |
| testa tempgivare vatten och tempgivare insugslut | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.