|
|
|
|---|---|
| Var och titta på några M5 3,6 till salu i värmland. Första ex hade mycket lågt pris och var mycket riktigt väldigt risigt. Bromskivor slitna + glapp i styrväxel, jag undrar vad man får ge för nya skivor st och om styrväxel går att spänna på med juster skruven i styrväxeln eller om man måste byta ut den, det saknades också mycket olja i servo systemet, vad tror ni någon som har nåt tips. motorn gick kanon samt drivlina, tände på bilen ändå verkade ärlig på nåt vis. kollade senare en dyr i Karlstad M5 3,8 nylackad och fin invändigt en pärla första intrycket, men den missade på höga varv samt verkade skum kaross passning på ena sidan. | |
| Eftersom m5orna har snäcka så kan styrningen kännas lite vag och ha lite större spel än vad man är van vid. Bromsskivor är inte dyrt 700kr st högst. Låg nivå i servostyrningsbehållaren beror oftast på läckage i någon eller båda nivåregleringsdämparna. Som sagt det viktigaste som man ska titta på på en M5 är drivlinan resten är peanuts i sammanhanget. | |
| Det glappet som du känner som du tror e styrväxeln är i 9 fall av 10 bara ett glapp i rattaxeln som lätt kan fixas genom att dra åt den stora muttern på axeln vid under instrument panelen vid pedalerna... skivor får man ge en runt en lax st för! Vanligaste felen är nog missljud från lådan eller skrapljud vid växling till 3 snabbt. kolla även att bilen inte ryker vitt, mycket vanligt att toppen spricker... vanlig e oxå att stagen i framvagnen är dåliga som orsakar vibbrationer vid inbromsning.... | |
| Tack för svaren, glappet i styrningen är av storlek "sliten Usa bil" vilket jag tror att denna högteknologiska skapelse inte skall ha. skall kolla connection styraxel-snäcka vid ev köp, tack för tipset. Växellådan var visst renoverad och funka bra.Motorn varva ur klockrent och gick förvånats värt jämt på tomgång med tanke på effekt uttag. | |
|
Jag har även haft glapp i styrningen, men spände nu muttern, och inge glapp mera:) OBS, muttern ska spännas motsols!!! m.a.o. som du skulle skruva upp den. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
| Kolla upp skivorna på bidelsimporten i Uppsala. Köpte framskivor där till min (brembo skivor) Gick på två lax med belägg och frakt! | |
|
Intressant läsning, jag har lite glapp i min styrning också.. börjar störa mig mer och mer på detta.. Jag tänkte testa att dra åt "muttern" som näms ovan. men jag gick ut och kollade, om det är glapp i rattaxeln bör väl inte styrstången som går ut o motor rummet röra på sig? Gör det i mitt fall, vad kan man göra då? /Jimmy www.aspwebb.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.