|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte min 320i -93 så var det ett sjudunrandes fladdrande från kedjorna, så jag lämnade in den till en kille som är kunnig inom BMW så han fick byta kamkedjespännaren och olja till kvalitetesolja och filter. Det var ett år sedan. Nu är det tydligen återbesök av denna jävla kamkedjespännare och iår måste jag fixa biffen själv. Vafan, nog ska spännare hålla längre än bara ett år? Det måste ju vara något mer som är fel? Så jag behöver lite tips och dylikt. Nåt som ska momentdragas, inställningar m.m Förmodligen ska jag byta kedjor och drev också. Behöver jag byta båda kedjorna och dreven eller räcker det med kamkedjan och drev? Tyvärr kan jag inte plocka isär och kolla hur det ser ut eftersom jag behöver bilen dagligen, så detta tänker jag fixa på en helg när jag fått alla grejer. Vet att det inte är bra att köra med dålig spännare, men jag får leva med det. | |
|
Vad jag har hört så skall kamkjedjan klara av hela motorns livslängd. Om man sköter servicarna ordentligt. Mvh Acke ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.