|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Essempower: har svårt att tro att din E55 amg går jämnt mot en F430 Scuderia! Då måste den vara bra trimmad :) Håller med Cado. Kom till eventet så får du testa lite... :) |
|
| bara säg till, så ska vi komma direkt, och visa vad vi gör med era m5or :P | |
|
Kan ni inte köra på en konbana i stället? Eller ett mellanting med en konbane-del och en raktfram körning? Typ ett A-test... Skulle vara roligt att se dom där valrossarna slängas runt på en sådan bana:-) Att ens tro att man e nära en 430 Scuderia blir ju riktigt komiskt... Ja, visst...kanske rakt fram..men kom igen nu.... Ja, jag vet att ni bara diskuterat rakt fram, men det blir ändå komiskt i mina öron.. Visst har AMG:n en ruggigt hög snitt effekt genom växlarna och har en riktigt bra prestanda med tanke på vikt men jag tror att man med en orginal E55 W211 blir en ganska bra bit bakom även rakt fram. Vill inte ens gissa hur det skulle se ut efter ett kon-bane test... REN VÅLDTÄKT är min gissning... Lite siffror från einsweidrei.de 430 Scuderia Motorart V 8 Benziner Hubraum 4308 ccm Aufladung Sauger/Euro4 PS - UMin 510 PS (375 kW) - 8500/min Nm - UMin 470 Nm - 5250/min Motorlage/Antrieb Mittelmotor/Heck Gänge/Schaltung 6/Automatik (F1) Test in auto motor und sport 11/2008 Gewicht 1415 kg 0 - 80 km/h 2,7 s 0 - 100 km/h 3,6 s 0 - 120 km/h 4,8 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 6,1 s 0 - 160 km/h 7,5 s 0 - 180 km/h 9,3 s 0 - 200 km/h 11,2 s 0 - 250 km/h - s 400 m, stehender Start 11,6 s 1 km, stehender Start - s Vmax (320) km/h W211 E55 AMG Motorart V 8 Hubraum 5439 ccm Aufladung Kompressor PS - UMin 476 PS - 6100/Min Nm - UMin 700 Nm - 2650/Min Motorlage/Antrieb Frontmotor/Heck Gänge/Schaltung 5/Automatik Test in sport auto 01/2003 Gewicht 1944 kg 0 - 80 km/h 3,3 s 0 - 100 km/h 4,6 s 0 - 120 km/h 5,9 s 0 - 130 km/h - s 0 - 140 km/h 7,6 s 0 - 160 km/h 9,8 s 0 - 180 km/h 12,2 s 0 - 200 km/h 14,6 s 1 km, stehender Start - s Vmax 250 km/h 3,4 sekunders skillnad till 200 kanske inte låter så mycket, men då är vi ju inne på Mercans parad gren medans vi är inne på Ferrarins sämsta gren och ändå skiljer det 3,4 sekunder... Skulle som sagt vara väldigt kul med ett A-test mellan dessa monster. Märks det att jag är torsk på Ferrari? :-) mvh Dennis |
|
|
DennisH Köp en ferrari nu!!! Kanske jag kan provköra den med ;) |
|
|
cado: Du står först i kön av test-förare den dagen jag skaffar en:-) Och speciellt en 430 Scuderia som ju går loss på nätta 2,3 miljoner efter prut:-) Bara att börja spara... |
|
|
Vi pratar inte om en E55 som är original och har 476hk, vi pratar om VÅRA E55or som har runt 530 hk, och över 750 nm. Vi ska inte säga för mycket, men vi hoppas på en inbjudan till flygfältet. Har några bra kompisar till mig som är sugna på åka med vi alla är från MALMÖ: Porsche 996 Turbo Porsche 996 Gt2 techart 660hk E55 AMG V-max klemannn steg 1 E55 AMG V-max M5 Hartge Eisenmann Massarati Quatroporte -08 sedan |
|
| Det är därför M5Board-eventen är så bra, då kan man se hur det ligger till i Verkligheten (den utanför Zatzy, Yatzy och tangentbordsracing.nu) | |
| Japp håller med dig HFR, men tråkigt att dom inte har en V-maxad E55 AMG istället, det är som himmel och jord skyllnad på en orginal v8kompressor och en som är v-max.. Det är det vi snackar om nu juh. | |
|
essenpower Du verkar vara "rätt" så kunnig när det gäller jusst era e55or så jag har en enkel fråga till dig. :) Du har 530hk 750nm Jag har 400hk och 500nm Vi kör segdragning i fyrans växel från 80-220km/h Alltså bara FYRANS växel. Du har ju redan 130hk mer och 250nm. Vem tror du vinner? |
|
|
essempower Alltså vad snackar du om kompis?? Vet du vad V-max äns betyder?? Jo jag kan bärreta det för dig, det är lika med BORTAGEN FART SPÄRR, Inaga extra hästkrafter eller nått sånt, går som en orginal, är en orginal fast med spärren borta. Lär dig lite fakta innan du snackar!! |
|
|
cado: Han menar kanske att det är som natt och dag eftersom den fortsätter efter 250 km/h:-) essempower: Vore roligt om du kunde länka in lite papper på motorernas kapacitet från en rulland landsväg.. Som alla vet så säger 750 Nm inte ett smack om bilens prestanda så länge man inte kan koppla den siffran till ett varvtal. Men självklart vore det roligast med ett helt effekt-diagram så kan man ju se ganska tydligt hur den skulle prestera... mvh Dennis |
|
| istället för sitta här, och varje en babblar av sig själv o jag vet inte vad. så kan vi alla träffas på plats o se hur det går. Cado, vi väntar inbjudan av dig. antingen så har vi haft rätt o piskar era bilar :P eller så har ni rätt med er "att E55 inte är något på höga hastighet". Vi Väntar skulle bli spännande | |
|
M5haf Du kommer att få inbjudan när det är dags! Sen så är just din bil trimmad, och som jag sa till dig, du bör åka jämnt med en m5 e60 50-270 iom att den är trimmad, en m6 kommer du att förlora OM det bara är steg1 på bilen, om det är mer gjort på bilen då låter jag det vara osagt.... Ps.... Länk Massallah ;) Är det Grenrör på din bil eller ej?? Om det är så är det ingen steg 1 iaf utan steg2 med ca 570hk?? |
|
|
Jag har Kleeman headers. Det är det från motor till kattarna, då bör det vara grenrören eller? haha skulel bli så glad om de du säger är sant. Hahah eller hur Mashalaah :D haha var kmr du från cado? |
|
| Ja, det underlättar ju en aning om man har koll på vad som är gjort med sin egen bil:-) | |
| ja faktiskt | |
kilroy |
Som cado säger..."Jag har stor erfarenhet av rejs och det är skillnad mellan att köra 70-170 och 50-270". Jag har arrangerat mina "Less than 5 seconds" events sedan 2004 och vet av erfarenhet att en E 55 AMG i original (476 HP) kör ganska jämnt med nya M5/M6 upp till 100 men när man närmar sig 200 blir den efter och skillnaden är ännu större vid 250. Jag har inte sett några siffror iofs men jag är övertygad om att M5/M6 (speciellt M6) har ett lägre luftmotstånd än E 55...vilket är avgörande vid höghastighetskörning. Vad en trimmad E 55 kan göra är svårt att säga men den bör ju kapa några tiondelar upp till 200. En original E 55 hamnar inte ens på top 5 listan resultatmässigt på ett "Less than 5 seconds" event. Trots det är det en trevlig bil och jag funderade på att köpa en men köpte min M5 istället. Någon nämnde något om flygfält...jag arrangerar mina events i Tyskland på ett gammalt nerlagt militärflygfält. Flygfältet är format som ett U med ena benet 3.8 km och det andra benet 3.2 km. Den storleken behövs om vi pratar acceleration 0-300 km/tim. Lite OT...en av deltagarna bidrog med en Ferrari Enzo (utom tävlan) vid senaste eventet i september 2008. Ägaren själv vågade inte göra något fullgasprov men en av deltagarna (testförare hos Ferrari) drog Enzon upp till 100 på 3.3 sekunder och 0-200 gick på sanslösa 10 blankt. Det är med råge den snabbaste bil jag kört... M5haf...du har nog inte sett min Powerpost? Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
| jo, men inte hunnit kolla till det, ska göra det snart | |
|
Alla E55 AMG i alal dess former är välkomna, Enzo också ;) Bara maila gustav@m5board.com Måttstocken är Koenigsegg CCX :D Länk |
|
kilroy |
Länken är till en Excel-fil med de senaste resultaten från septembereventet. Filen är virusscannad och du behöver inte vara rädd för att ladda ner och öppna den. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.