AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
31.520

M5 byte Merca E55 Amg 211

Sida 1 av 5
Visa användare
118
M5haf
Bmw M5 E39 -00
Hejsan på er Bmw lover. Ville bara säga att har nu tyvär konverterat från bmw till merca. Har alltid älskat och ägt bmw men, kunde inte avstå från en av världens grymmaste bilar (E 55 AMG) så jag bytte min M5 till den. Men kommer fortsätta att tycka om Bmw.
Men tänkte ändå fortsätta vara aktiv på den sidan, och dela med mig i era forum. :)
Åh nej, nu ser vi följderna av E55 AMG's påverkan från i somras!
I guess he got to you...
:)

Min profil på AutoLife:
Länk
För nya användare finns matnyttig info om vad jag surrar om här:

Det var så här allt började:

Länk

Länk

Länk

Länk

Min profil på AutoLife:
Länk
Det är fina bilar, spekulerade själv på en sån lite grann, Men tyckte den äldre modellen känndes äldre än motsvarande hos BMW (E39 Touring). Den nya hade jag inte råd med =)
Vilken årsmodell och hur går den?

Kollade lite snabbt och fick fram lite data på 2001 modellen som borde gå rätt jämt med min. 5.8 sek till 100 kmh.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Miraculix

Han har väll bytt till den nyare modell, en sån som jag har dvs den kompressor matade mercan på 476hk och 700nm, och inte till en sån som du länkar till :)
ri
152
rian
Golf Gti Pirelli 09
Han har kvar samma bil, fast nu med kompressor =500+ hk
Innan körde han i från m3 e46 väldigt lätt samt m5 e39.
Nu lär väll nya m5 få pisk med? Ruggig bil har han i
allafall.

Oj herrejävlar..
då har man inte mycket å sätta emot =)
Visa användare
118
M5haf
Bmw M5 E39 -00
den jag köpte är 04. Trimmad steg 1 o 2. V max o sånt. o steg 2 kleeman headers o snart ska köpa fortsättningen på avgassytem. kommer ligga på 550-560 hp. Nu har den 525 hp o 750 NM.
Jag var på en bilträff 2 månader sen. Jag var där med min M5a, så tävla jag mot den e55an jag har nu, DEN PISKADE MIN M5A TOTALT. Ljudet, bilen, allt allt var sjukt med den. så jag smälte för den direkt, och tänkte denna ska jag ha. så jag gjorde allt för att få just den. tyvär men verkligen stor skillnad mot m5an jag hade, när det gäller princip allt.
Visa användare
118
M5haf
Bmw M5 E39 -00
vissepisse : Den har gått 7 tusen mil. och tro mig den går SOM EN DRÖÖÖM. det går ej att beskriva, ljudet är sjukt på min bil, och att gasa är som att flyga. överdriver inte. racade lite med en gallardo på en 150 meters väg hade honom exakt bakom mig hela vägen. Vill verkligen testa mot en m6a. många säger att jag kommer att dra den, men vill bli säker så jag vill hitta en m6 som vill testa med mig.
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
M5haf

Grattis till en fin bil, det där med att flyga känner jag igen, då det är en sån typ av bil, man svävar fram likssom i hög fart, komforten är på hög nivå i dem bilarna ;)
Visst den är klart snabbare än din m5a och komforten är högre, men det är nog bara det som är bättre, m5a är alertare, bättre styrning, vassare köregenskaper osv men allt som allt kommer du att vara mer än nöjd med e55an :)

Steg1 från kleeman dvs omdrevning av kompressor, filter och programvara ger 525hk och 750nm.......NAJS
Ps. med den setupen kommer du inte att dra en m6, men med steg 2 eller 3 så kanske:)

Här är lite filmer där jag kör mot lite olika bilar från i föra sommarn och min är orginal, glöm inte att trycka HQ, HD

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk
Länk

Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
M5haf får gratulera till grymt köp! Så ska det låta, mods direkt :)
Visa användare
118
M5haf
Bmw M5 E39 -00
tack så mkt mackyfr. ser att du har en M5 e60, är nöjd med den då?
Visa användare
118
M5haf
Bmw M5 E39 -00
cado, ta inte illa upp, men den e55an på dem videos är lite klen, kankse för den är orginal. för den gick jämnt med 335an, och har testat med en polare. jag gick ifrån honom 2 gånger, och gick ifrån han med mycket avstånd. vi började köra från 70 upp til 170 ungefär och jag drar ifrån honom. efter 20 sekunder är han mkt länge bakom mig
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
M5haf

Du vet att 335 på video är kanske en av sveriges snabbaste och har ca 420hk?

Visa användare
118
M5haf
Bmw M5 E39 -00
jaha det visste jag inte om faktiskt.
Men du jag lär inte ha någon chans mot M6 eller M5 va? trots att dem felsta säger att jag ska ta dem, för jag har mer vriid
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
Ja, jag är skitnöjd. Praktisk och snabb!

M5haf: Din bil är ju modifierad såvitt jag vet så en standard E60 M5 borde du köra jämt med..? Bara ut och testa!
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
M5haf

Ang vridmomenten, om ni ska köra från 50 på högsta växel så kan du ju dra nytta av ditt höga vridmoment, annars i ren acc genom växlar har vridmoment ingen som helst betydelse....

Jag tror att med det setupen som du har nu på bilen kommer du ej att köra ifrån en M6 i bästa fall åker du jämnt med en M5 upp till si så där 240 och ändå får se sig slagen av en M5 det är vad jag tror, dem är ruggiga i hög fart M5/M6 med sin hyper snabba smg3 låda.....

Här kan du få kolla lite som referens

M6 helt orginal mot en E55 K4 (640hk) från kleeman
Länk
Länk

Och här kör min vän macky i sin m5a mot en minst 600hk SL tuned by carlsson
Länk
Visa användare
118
M5haf
Bmw M5 E39 -00
på den danska e55an som är kleeman trimmad steg 4, den ska ju ta en orginal m6. Varför har den då 640 HP och 900 NM. vad är det som gör att m6an ändå tar den förstår ej :s
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
M5haf

Hur menar du DEN ska ta den, missade du filmen mellan M5 och SL 600 CK
60, den har 600hk har bättre aerodynamik än vad en E55 har, så den borde gå ungäfer som en E55 K4, ändå så vinner den med bara en billängd över M5, och M6 går klart bättre än vad en M5 gör :)

Som sagt stirra dig inte blind på NM, och effekt utnämningar från trimm firmor....

Hur som skitsamma fin bil har du skaffat, njut av den ;)
Sen så är det bara att testa mot någon M5/M6 så får du det svart på vit, vill du ha vinst mot nån av dem Kör på 402M från stillastående där har du störst chans ;) Ett litet tips bara.....
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Ska tillägas att trimmfirmorna ofta ljuger, eller så kanske den har 640 isf är det en jätte liten PEAK som dalar snabbt ner till si så där 530-540 hk ;)

Bara en gissning från min sida.
Visa användare
168
tattern
M5 F90 Competition -19
Blir ju inte så lite sugen på en E55:a. Inga växlingsmissar där inte.

Men fan va bra Audin gick!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.