|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som använt sig av detta företag se länk Länk Måste ha en ny Cab ruta för den är riktigt dålig den som sitter nu. Tyckte priset lätt väldigt bra 2900:- | |
|
Jag cabbade igår för att göra vårstädning utav bilen, rutan sprack uppifrån och ner...trots att bilen stått i varmgarage. Ny ruta via försäkringsbolaget, 1400:- |
|
|
Har bara köpt vinyl och lim av topntrim... Men flera personer verkar vara nöjda med deras produkter och service. Deras vinyl/lim håller mycket bra kvalitet iaf. Men cabb ruter vet jag inget av. |
|
|
@sandkvist Vilket försäkringsbolag har du? Vet att IF / Originalförsäkringar inte ersätter dessa längre. /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
Vi fick med tre månaders prova på försäkring hos Trygg-Hansa för 99:- Normalt sett så har vi if. Det var inga som helst problem att få rutan via försäkringen, bör dock noteras att den sitter med dragkedja. Har sett att de säljer nya rutor på ebay för runt en tusing. |
|
|
Ja det är ju bara att gratulera :-) Ursäkta Off-topicen!! /Magnus Bostongurkan: Länk |
|
|
"bör dock noteras att den sitter med dragkedja" .. Tro INTE att det är fixat på 2 min att byta bakruta för den sitter i dragkedja utan du behöver även list mm mm. Tar enl. uppgift ( från t.ex Micke Olsson som har bytt själv.....) 2 man en dryg eftermiddag att göra bytet |
|
|
Sant, det är en del bök även med dragkedja. Ska bland annat limmas. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Ska kolla med försäkringsbolaget tyvärr har jag if.. vill dom inte hjälpa mig så byter jag försäkringsbolag !!! Vad ska man ha lim till ??? Och jag har dragkedja, men finns ingen flärp att dra runt med... Är det något verktyg man ska ha för att dra runt kedjan ??? MIN BEAMER Länk |
|
|
OXXY Du har PowerPost |
|
|
Det är ett profilgummiklister som funkar som tätningsmassa. Sitter ett lås med säkring nere i mitten av rutan. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Gasa-Magnus Du skriver att man behöver list !! ?? Till vadå ?? Vart behöver du ha profilgummiklister... förstår inte vart man skulle behöva täta.. Den sitter ju med dragkedja... Micke Olsson vart köpte du din ruta ??? Länk |
|
|
Man måste täta mellan yttre gummilisten och tyget. En dragkedja är inte ett dugg tät. Köpte min av en kille på PowerBörsen för 2000:-. Gjorde en artikel om bytet i Fyndbörsen. ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Där har vi den omtalade artikeln har letat efter den.. Tack så mycket.. Länk |
|
|
Någon som vet vad BMW Verkstäder tar för cabrutan ?? Länk |
|
|
Har för mig att rutan skulle kosta 3400 på BMW då. Det var ju -06. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
OKEJ TACK får bli att ringa BMW Skövde idag Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.