|
|
|
|---|---|
|
Är det någon där ute som har fått byta vanos på sin bil. Min 320 har fått ett rassel (låter som en kall traktor typ) mellan 1200-2000v som tydligen kommer från vanosen. Ska ju tydligen inte va farligt för bilen men väldigt störande, folk man passerar glor som f_n. Bilen går bra i övrigt. Min fråga är om någon har en ungefärlig prisuppg på detta eller ska jag skita i att byta??? Mycket tacksam för svar Mvh Rickard | |
|
Jag tror inte att jag har läst om någon här som har råkat ut för det faktiskt. På amerikanska forum har det väl förekommit, även om det var vanligare på singelvanos. Behöver man byta vanos verkar det här var ett bra alternativ: Länk De ha de bättre tätningarna från Beisan också. Du kan ju kolla filmerna på sidan och se om du känner igen ljudet. |
|
|
Känner du några andra symptom så som ojämn tomgång och orkeslöshet på låga varv med tjuvstopp? Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Adelson: Låter ungefär som det andra klippet på sidan ( 330in). Jasko: Märker inte att bilen går dåligt, inga dippar på tomgång eller orkeslös på låga varv. Har haft en annan 320 tidigare och jag kan då inte märka nån skillnad. Så vad göra??? |
|
|
Lyfter tråden lite... Har kollat runt lite mer och ett ord som dyker upp är DISA. Kan denna låta som vanos-rassel??? Ska försöka förklara ljudet igen, låter typ som när ungar har satt en kartongbit i framdäcket på sin cykel fast mer metalligt, typ... ;) |
|
|
Jag böt min vanos, men bara pga tomgångs "dippar" kostade 5000+arbete.. jag slapp betala arbetet enl överenskommelse. men ca 8000 tror jag det kostar med ett vanosbyte. |
|
|
Jag har fått ett pris på ca 6500 för vanosbyte. Men känns ju lite tråkigt att lägga ut det och sen är det nå annat skit som spökar. Måste be nån polare sitta och gasa så jag kan lyssna i motorrummet och se om man kan lokalisera skorret. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.