AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.019

Z4 M Coupe

Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Sökte lite här på forumet angående Z4 M Coupe och hittade inte alltför mycket så tog initiativet och startade en egen tråd.

Ni som äger / har ägt en sådan vagn, vad har ni för åsikter om bilen, några sura miner?

Har nämligen tittat på en sådan ett tag nu och tänkte slå till här framåt vårkanten. Rent fakta mässigt verkar det vara en fin vagn,

Tack för svar!

Mvh Johan
Jag var inne på att köpa en Z4 M -06 men efter en provkörning så ändrade jag mig.
Alldeles för trång och liten, låter dumt men jag förväntade mig lite mer utrymme, det finns andra bilar i samma klass som har utrymme bakom t ex stolarna. I Z4 M fick jag knappt plats med jackan bakom stolarna. Sen att interiören är lite halvdåligt designad är en annan sak. Exteriört skit snygg och bilen sig går riktigt bra.

Jag skulle kolla efter en Audi TTS om jag var du. Dyrare men bra mycket bättre. Med en enkel mappning/chippning så har du 383hk/538nm.

Länk
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Angående V-tech och deras mappningar så kan jag personligen uttala mig om att det inte är någon höjdare (det är av egen erfarenhet).. så några 383 hk / 538 Nm ur S3:ans spis tror jag inte håller för någon hårdare körningar, det är över 100 hk mer än orginal. Orginal turbon m.m det rimmar inte för mig helt enkelt.

Audi TT är också fina bilar men just motormässigt i Z4 M, om det är samma "klang" som i M3:an e46 så är det nog en stor favorit iallafall hos mig.

Kan hålla med om att utrymmet inte är det bästa i kupén då är Porsche Cayman mycket rymligare i jämförelse t.ex. som får ses vara i samma klass som Z4 M Coupe.
Jag har iallafall uppfyllt mitt kriterie på Z4 M Coupe det är att golfbagen får plats där bak utan att ta ut några klubbor :) Det är mycket viktig del i det hela sen att kupén är lite trång ger en lite mer sport känsla enligt mig.

Mvh Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.