AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
39.533

Ni får välja EN bil...vilken?

Sida 7 av 8
Ja får man sälja den bums så förändrar det saken. Trodde mer man fick välja en (som den enda bil man äger) för alla tänkbara behov och tillfällen. Men visst en enda bil som man sedan får sälja då är ju Ferrari 250 GTO med typ 40 exemplar tillverkade kanske det bästa valet. Men en sådan bil är ju i praktiken helt omöjlig att bruka som daily-driver, misstänker att de flesta är "Garage-queen" eller att de tas fram vid väl valda tillfällen.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Förutsättningarna i frågan är väl kanske lite oklara och utifrån hur den tolkas skulle i alla fall jag svara olika...

Gäller det en bil som produceras nu eller en som har producerats tidigare?
Gäller det en bil som är "serieproducerad" i ett minimiantal?
Måste man behålla den och "leva med den i vardagen" eller kan man ha andra bilar också? (här tolkar jag det som att man bara får ha den man väljer och ingen annan)
Måste man själv stå för alla driftskostnader eller ingår de i bilen som väljs?
Får man sälja den direkt för att använda pengarna vid försäljningen till annat (t ex. inköp av andra bilar)....

Frågan kan som sagt vara lite mångfacetterad!

En bil som dock alltid poppar upp i mitt huvud sedan många år tillbaka, när man pratar om "drömbilar", är en äkta AC Cobra 427 - kanske i race-set up och då coupéversionen.
Inte för att det är världens bästa bil och något som troligen skulle vara helt omöjligt att använda som vardagsbil, men den är så brutal och bara motorljudet ger rysningar!
En bil som hjärtlöst diskriminerar klenbröstade ynglingar då den kräver sin man bara för att manövrera koppling- och bromspedal, samtidigt som bilen lömskt väntar på att bokstavligen avrätta sin förare om/när denne gör minsta lilla misstag... ;)

En äkta Ford GT40 är i samma härad!

Till vardags finns det många fina bilar som skulle kunna vara roliga att ha, men svaret blir som sagt lite avhängigt förutsättningarna i frågan.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Sa
134
Sabud
120D -08
Ateca 4WD-17
Fick jag köpa vilken bil som helst som var till salu skulle jag inte välja någon nyproducerad bil utan något klassiskt, inte minst som investering. Skulle besöka de stora klassiska bilauktionerna i Monaco, London, NewYork, etc. och leta efter min pärla och bjuda över;)

Länk
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Jag gillade min M3 som jag hade men det är problematiskt med sedan när man har familj, så X5M eller kanske ännu hellre nya Cayenne
Verdi
Bentley Bentayga eller Lamborghini Urus?
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
911 GT3 RS
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Fick min Macan GTS i fredags och blev väldigt förvånad hur den känns. Den känns mycket mer som en praktisk 911 än förminskad Cayenne.

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Alfa Romeo Disco Volante Spyder
Länk

----
BMW CS/SC #6212
Lamborghini Murcielago m kreissig avgas,lyssna på Jim Koskeys orange på you tube så fattar ni varför.

Ferrari F12 Berlinetta med Armytrix avgassystem....
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
E63 S 4Matic+ kombi med värmare och dragkrok skulle vara en bra allroundbil. Självklart lätt uppdaterad till ca. 750 hk och 1000 nm.

Men jag skulle kunna klara mig med en 911 GT2 RS året runt.

MVH Christofer
bl
2.294
blixten
325i -88
En singer porsche.
il
29
illefe
320d m-sport -17
X5 3,0da x drive -14
Har ju 3 barn så behöver praktiskt... hjärnan säger väl 5 sits Urus ;)
Singer Porsche här oxå.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
En manuellt växlad Porsche 991.2 GT3 Touring
Li
81
Linnskog
BMW 330CI -03
Håller med om Singer Porsche eller denna; Eagle Speedster

AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Bmw M5 E28
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tesla P100D fram tills Porsche Taycan finns ute.
Ga
229
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Får jag välja EN bil så blir det:

Range Rover Sport Plugg - in Hybrid PHEV

An
436
AnderZ007
530iA-08 N53.272 hk.
CLA220 -20
En helt ny Volvo Amazon GT -67/68 årsmodell.
Färg Californiavit. Its enought!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.