AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
500

M3 råd

Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Det är så att jag har hittat en m3 -90 svensksåld
men UTAN servicebok. Den har gått 9900mil insp 2 gjord vid 8000mil, vågar jag köpa den i alla fall, jag får ett seriöst intryck av säljaren.

Och sen när jag säljer den blir den väl mer svårsåld eller??
Esa
På min är insp 1 gjord vid 8700mil. Verkar lustigt med 2:an så tidigt. låt BMW eller motormännen kolla den eller alldra minst lyft på ventilkåpan och kolla kammarna. kolla också ordentligt under. Jag tycker trots allt skicket är viktigare än papper. BMW service ger jag inte mycket för jag servar min var 500mil ungefär och byter ut delar när de är på väg att paja inte efteråt.

1.25.62 på Gelleråsen /Esa
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
832 mil om året o ingen servicebok...
Luktar hästskit lång väg.
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Hur vet man att inspektion II är gjord om det inte finns någon servicebok ?
An
260
Anders T
B10 4,6 Touring
Har man bara gjort oljesevice på din bil i 8700 mil ?????????
Enligt BMW så ligger intevallerna på 1500 mil.
1500 mil oljeservice 3000 mil insp I 4500 mil oljeservice 6000 mil insp II osv..
er
256
eraabos
M3 E30-88
Är det den svarta i Jönköping?
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Det var så att när han köpte bilen så fick han inte med ngn servicebok, men han har kvitto på insp 2, han tyckte att det var lika bra att göra den när han köpte bilen. Det är inte den i jönköping.
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Det är bilen här på bmw börsen m3 -90 stockholm.
Ka
85
Kalle
330ci -00
Ringde bilregistret som förstår talad svenska.
13 ägare, senaste sen februari i år.

Synd den såg ju så fin ut på bilden.

/Kalle
Lasseman3
Bempa,
Fixa uppgifter från vägverket och ring runt till tidigare ägare. De kanske kan ge dig en uppfattning om miltalen stämmer och att service är utförd samt vem som luckades med konststycket att slarva bort serviceboken...

Säljaren nämner att det bara finns 2 svensksålda vilket är helt fel, det finns 7 eller 9 stycken om jag inte missminner mig.

Åk och provkör...då kommer habegäret att sätta fart :=

Lycka till! /Lasse
Jag tycker inte man ska vara rädd att köpa en bil utan service bok, det är lika lätt att fuska med boken som med milen på bilen.....jag köpte själv min 540 utan bok och jag tvivlar inte på att den inte är ok...har haft den i 1år. Kolla istället bilens status med ett m-test och provkör.

*Allt eller inget*

-Önskar byta sin pårla mot kombi, maila förslag-
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Känns som det inte är rätt bil att chansa på om man misstänker att allt inte står rätt till.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Förtydligande: "rätt bil" = rätt bilmodell, M3 alltså. Om denna bil är ok eller inte vet jag inget om.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.