AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.041

Sommar däck

Richard B
Någon som redan bytat till sommardäck? Bor i Hallland o e sugen på o byta redan.. eller borde man vänta?
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Det har hänt att jag bytt i mitten av Mars nåt år, men nu verkar vädret ostabilt, med minusgrader och lite snö ibland, så för min del får det vänta ett tag. Men nog är det härligt att det går åt "rätt" håll.

BMW CS #5206
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Sommardäck?

Nee...
Här uppe i Norra Norrland(Umeå) är det MINST 70 cm snö iaf.

Kul ändå att höra att det finns tankar på sommarhjul redan i vårt avlånga land...
Våren är på G söderöver märker jag :)

Mvh Janne.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Bor i sydvästra Skåne och det var 0 grader i natt och +3 nu på morgonen så det får vänta några veckor till innan sommardäcken läggs på. Senast i går morse så fick man använda isskrapan...Men visst är man sugen på att få på sommardäcken...

___
//Ulf
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Jag satte på mina 18-tummare igår...men har vinterdäcken på 2:a bilen fallifall..:)

Frasse
Visa användare
194
Jonne_racer
Bmw 550iAM -06
Jag gjorde misstaget att jag satte på sommardäcken 8 mars förra året. Sen kom det snö till påsken.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Lär ju dröja ett tag innan dom åker på,är ju rena rama vintern här nu igen i stockholm...
Man fick lite vårkänslor för någon dag sen,men dom sprack ju ganska snabbt! :)
Påsken är senare iår än förra året,så innan det hopps man ju att vädret tillåter ett byte..
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Vår? Var?
Kom 5-8 cm snö inatt men den är borta till kvällen så vinter däck kan vara bra att ha kvar på bilen.

BMW - Beroende Med Wilja!
M3
380
M3Crille
328 Coupé -97 (Turbobygge)
Slängde precis på sommarpuckarna på jobbet! Tacksamt o jobba på däck-/rekondfirma! :) Skulle d komma nån flinga får ja väl ta E30 325an me lamelldiff till jobbet ist.. :P Enl långtidsprognosen ja kolla innan idag så kommer d dagar me 10 plusgrader så låter ju lovande :D Men bakslag kommer säkert som amen i kyrkan.. :S
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.