|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag är ny här och aldrig ägt en BMW, kan säga att jag är en ung förare och kan inte mycket om bilar. Jag undrar om någon som kan rekomendera denna bil? för/nackdelar? kamrem eller kamkedja? när det bör bytas osv. Något jag bör tänka på? All hjälp uppskattas då jag snart planerar ett köp. Vart inne här på forumet och läst, många har haft problem med rosten och det är något som oroar mig lite, rostskyddet är på 6år och bilen är en 2002 så det är ute, men bilen på bild ser bra ut men det kan man inte dömma förrens man åkt och tittat på bilen. vad anser ni? värt att satsa på endå? Tack på förhand! | |
|
Länka gärna till anonsen. 316i är lite slöare än en 318i,men det är nog hyffsat låga ägande-kostnader. Dessa bilar har kamkjedja,så det behöver du inte oroa dig för. Kolla bara så att den är rostfri. Glöm inte att kolla så att klimat-anläggningen fungerar,och givetvis alla elektriska prylar. |
|
|
Yes, det ska jag ha i tankarna, tack :) Här är annonsen: Länk |
|
| Bilen ser ut att vara i fint skick. | |
| Du är inte sugen på något som är lite roligare då? 316 är ju inte precis något prestandamonster. | |
| Satsa åtminstone på en 318 - betydligt roligare bil. Hyfsad prestanda och löjligt billig i drift. | |
|
Jo, finns det en nära (sthlm) och i bra skick kan man tänkas kolla in den med, bor i stockholm, är student så billig i drift ska den allt vara :) tack för upplysningarna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.