AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.042

Hur skarp belysning har ni på Angeleyes'n?

Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag ser allt som oftast Bimmers med alldeles för starka angeleyes, vissa så skarpa att man ser knappt om det är angeleyes längre. Vad tycker ni? Starka, svaga eller mittemellan?

Den här styrkan har jag på mina:
Länk

Beautiful Münich Woman
BMW
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Nyare BMW har angeleyes som ersätter halvljus dagtid, det är kanske de du har sett. Det är de inre ringarna som ersätter halvljuset.

BMW CS #5206
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det är inte snyggt ärligt talat. Mycket snyggare med de svagare tycker jag.
Men det går att justera ljusstyrkan har jag för mig via färddator spaken.

Jag förväntar mig att inom kort kommer BMW med små dioder á la Audi runt angeleyesen. Det skulle varit grymt snyggt.

Beautiful Münich Woman
BMW
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
När man tänder halvljuset återgår ringarna att lysa normalt igen. Vad som händer om man kör på dimljus, vet jag inte, men förmodligen lyser de med normal effekt då.

BMW CS #5206
Det är inte så mycket för att vara snygga som man har de extra kraftiga ljusringarna. Det är för att uppfylla kraven som varselljus dagtid, och man slipper bränna ur halvljusen osv.
Det går inte att reglera ljusstyrkan på varselljuset, då skulle de tappa godkännandet som sådana direkt.
Men lysdioderna som Audi och några andra börjat med är suveräna, märkligt att inte eftermarknaden vaknat till liv ännu...
Se bara på hur många bilar och extraljustillverkare som plötsligt skulle ha angel eyes efter att BMW (Hella) startat denna våg runt -00.

FP
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
folke//

Går det verkligen inte att justera ljusstyrkan i angeleyes med färddator spaken (meny) på E90? Tyckte att någon skrev att gick här på forumet?

Beautiful Münich Woman
BMW
Man kanske kan justera styrkan på funktionen som positionsljus? Jag har inte fördjupat mig i E90, men varselljusets styrka är noga föreskriven, kan inte tänka mig att man som bilägare kan ändra denna. Kanske i nån servicemeny, för andra marknader/länder osv?

FP
ma
20
masa
325 xi E92 09
Någon som vet lite mer om detta hur man skulle kunna få till starkare angel eyes så man kan använda dom som varselljus?
Om du inte har denna funktion från start så tror jag det är kört, möjligen skulle man kunna byta/bygga om hela kitet till samma originalutrustning som har varselljusfunktion.
Det är till 99% inte samma utrustning som belyser ringarna när det är med och utan varselljusfunktion. På de vanliga ringarna så är det fiberoptik från en enda ljuskälla med 10W halogenlampa per två ringar medan de som har varselljus har nån slags extra och kraftigare ljuskälla, ev. även annan typ av ljusringar. Kollar man noga så är det bara drygt halva diametern på de båda inre ringarna som har extra kraftigt ljus.
Frånsett detta om man lyckas göra nån egen fix så finns möjligheten att någon extra noggrann besiktningstekniker skulle slå ner på arrangemanget eftersom man ändrat på befintlig och helfordonsgodkänd bil, i synnerhet när det gäller lampor och dess funktion.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.