|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Letar efter e65 i Tyskland och har hittat några mycket bra utrustade. Kollade häromdagen även på Blocket. Såg en till bra pris. Gjorde en förfrågan på en Fullutrustad e65" Visst är min lista lång. Tro det eller ej men mycket har jag faktist tagit bort från litan.. Fullutrustad?? Vem går till överdrift? Jag med mina krav eller säljare med sitt påstående om "fullutrustad"? Såg och svarade på följande annons: Länk Aimo _______________________________________________________________ Mailen: > Date: Sat, 7 Mar 2009 01:51:48 +0100 > From: aimo@snusfabriken.com > To: pallesbygg@hotmail.com > Subject: Ang. Bmw 745i Tv,Navi,DVD, Bi-Xenon,Softclose,Full,utr > > Är inresserad av bilen du har till salu. Den är verkligen fullutrustad? > > Hälsningar > Aimo Pekkala .................................................. Från: palle j�nsson [mailto:pallesbygg@hotmail.com] Skickat: den 7 mars 2009 21:06 Till: aimo@snusfabriken.com Ämne: RE: Ang. Bmw 745i Tv,Navi,DVD, Bi-Xenon,Softclose,Full,utr ja den är full utrustad maxad med allt ............................................................. From: aimo@snusfabriken.com To: pallesbygg@hotmail.com Subject: SV: Ang. Bmw 745i Tv,Navi,DVD, Bi-Xenon,Softclose,Full,utr Date: Sat, 7 Mar 2009 23:21:18 +0100 Hej igen! Ok låter mycket intressant. Vill bara kolla så utrustning finns innan jag åker någonstans för att se på bilen. Har kört en lista här nedan på utrustning som bilen jag är intresserad bör ha, har den mer så gör ju självklart inte det något.. Du kan väl kolla av listan nedan och bara fylla raderna med ja eller nej. Ha en fortsatt trevlig helg. Aimo Pekkala (nedan är lista överskickad till säljaren) - Dynamic Drive aktivt chassi och Elektronisk stötdämparkontroll (EDC), steglös, automatisk, med komfort- och sportläge. Ljudprogram -Bildskärm bak, 6,5 tum, kontrollreglage i mittarmstödet, uttag för hörlurar (kräver TV-funktion fram) - CD-fack i förvaringsfacket i armstödet fram - DVD-växlare för 6 skivor - HiFi-system Professional LOGIC7, 13 högtalare inkl subwoofer, equalizer, 420 W - TV-funktion med analog och digital TV-mottagning, för navigation Professional - Adaptiv kurvbelysning, strålkastarna vrids i körriktningen beroende på hastighet, rattutslag och girhastighet - Aktiv hastighetsreglering, anpassar hastigheten efter omgivande trafik - Bagagelucka med fjärrstyrd elektrohydraulisk komfortöppning/-stängning - BMW Night Vision, värmekamera med visning på Control Display - Dragkrok med avtagbar kula, dolt utförande - Däcktryckskontroll(RDC) - Inner och ytterspeglar nerbländ. automatik - Ytterbackspeglar elektriskt infällbara - Regnsensor - Dörrar med Soft-Close-automatik - Garageportsöppnare - Golvmattor i velour - Grön överkant på vindrutan - Helljusassistent, automatisk reglering mellan hel- och halvljus - Klimatkomfortrutor runt om, inkl grön överkant på vindruta - Komfortaccess, bilen låses upp automatiskt när person med bilens fjärrkontroll berör dörrhandtaget, inkl komfortstart - Kupévärmare med fjärrkontroll - Nivåreglering med luftfjädrad bakaxel - Ratt: - Eluppvärmd - Röststyrning av telefon och navigationssystem - Solskyddsgardin för bakrutan, elektrisk - Solskyddsgardiner för bakrutan och fönster i bakdörrar - Solskyddsrutor bak (från bakdörrarna och bakåt) - Stolar: - Aktiv stol för förare och framsätespassagerare, massagefunktion i sits, inkl elektriskt inställbart svankstöd - Stolar: - Aktiv stolsventilation bak - Stolar: - Aktiv stolsventilation fram, inkl Stolsvärme bak - Stolar: - Komfortstol för förare och framsätespassagerare, med breddinställning av ryggstöd, minne även för passagerarstol, aktivt nackskydd med automatisk höjdinställning, elektrisk, inkl elektriskt inställbart svankstöd - Stolar: - Komfortstolar bak, elektriskt inställbara, inkl elektriskt inställbara nackskydd, bältesstramare och bälteskraftbegränsare för de yttre bilbältena - Stolar: - Stolsvärme bak - Stolar: - Svankstöd för förare och framsätespassagerare, elektriskt inställbart - Säkerhetsglas - Taklucka av glas, elektrisk med skjut- och tippfunktion, komfortstängning/-öppning, inbyggd vindavvisare - Telefon för baksätet - Telefonförberedelse för Bluetooth-telefon, inkl handsfree, laddningsmöjlighet och antenn /Aimo ....................................................................... Från: palle j�nsson [mailto:pallesbygg@hotmail.com] Skickat: den 9 mars 2009 17:43 Till: aimo@snusfabriken.com Ämne: RE: SV: Ang. Bmw 745i Tv,Navi,DVD, Bi-Xenon,Softclose,Full,utr du det var inte lätt vet det inte själv med alla dessa utrusningar så tyvärr den skall ha de mesta som jag vet men det som du vill ta reda på kan jag ej svara dig det var aädeles för mycket frågor kan ej svara på dessa frågerna om all dessa utrusningar /Palle ________________________________________ From: aimo@snusfabriken.com To: pallesbygg@hotmail.com Subject: SV: SV: Ang. Bmw 745i Tv,Navi,DVD, Bi-Xenon,Softclose,Full,utr Date: Mon, 9 Mar 2009 22:55:45 +0100 Hej igen. Ärligt. Jag har mycket svårt för att förstå vad du skriver. Inga stora bokstäver, punkter eller kommatecken. Är det din bil som du säljer eftersom du inte vet vad den har för utrustning riktigt. Bästa hälsningar Aimo Pekkala ............................................................................... men vad vill du veta fan en hel pärm som jag måste följa den har den utrusningen jag skrev i annonsen den har navi tv bi-xenon farhållare elstolar med 3xminne masage softclose glaslucka automat tiptronic multiratt värme i ratten värme i stolarna ingen skärm bak cd-växlare i frånten dynamiksdrive har den storar navigatinen proffocinal eller så kan jag fixa dig så att du får alla kåderna på utrusning så kan du sen vida kolla vad det är för utrusning skall kolla det i morgon ok!!- ---------------------------------------------------------------------- Hej igen Palle. Nej, jag tror inte du behöver bekymra dig över det längre. Du verkar inte riktigt seriös. Hälsningar Aimo Pekkala | |
|
Jag har också noterat den enorma mängd annonser på blocket där säljarna anger att deras E65 är "fullutrustad". Jag upplever att i väldigt många fall har dessa inte ens komfortstolar (vilket just den som beskrivs ovan har). Vem är det dem försöker lura, eller har dem verkligen så dålig koll på sina egna bilar? Irriterar mig något på det hela, man kan i princip vända på det hela, dem som anger fullutrustad är ju oftast dem som har minst utrustning. Annars så är prisbilden för E65 rätt intressant. Vad växlar bilarna händer för egentligen? Någon som har en färsk rapport, är det bara jag som tycker att det verkar som om köpare och säljare står rätt långt ifrån varandra på E65? Själv tror jag att jag väntar på mitt uppbyte från 528an till en 745 tills hösten, borde ha gått ned yttligare rätt bra i pris tills dess. Under sommarn blire mest Roadster i alla fall. Men nog längtar man tillbaka till 7-serieträsket igen. :) |
|
|
Rolig läsning, bra beslut att avbryta. Tycker inte du överdriver, ordet "fullutrustad" är helt förstört av allt missbruk! |
|
|
Den där Palle har haft många annonser om jag minns rätt därebland en fin E60 (blå) också. Till mycket bra pris. Undrar varför han har så låga priser på sina bilar? Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Fler annonser med "Palle", från olika städer dessutom och olika tel.nummer. Om det är samma BMW-"Palle" låter jag vara osagt! Länk Länk Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
Det är vel iofs inte så konstig att det står fullutrustad på vissa bilar. Kan tänka mig att det finns rätt många E60/E65 ägare som inte har koll på vad komfortstolar är.I mångas ögon,om en bil har leder,navi m.m.,tror nog att deras bil är fullutrustad. Vi som hänger här är nog lite nerdigare än genomsnitts-BMW-ägaren. |
|
| kräver inte du lite förmycket av en 02a fanns ej NightVision då kom först 06-07.Länk | |
|
Helt rätt inställning att särskilja säljare med huruvida de ljuger om utrustningen eller ej. För egen del skiter jag i det mesta i utrustningsväg bara bilarna har det vanligaste som automat och fungerande AC , resten är inget jag personligen använder eller vill ha. Däremot är det väldigt bra att veta om säljaren ljuger om utrustningen eftersom säljare utan koll normalt sett inte sköter sina bilar särskilt bra , de är inte heller så jättenoga med service osv. - och vem vill köpa en sådan bil !?!? inte jag om det kan undvikas. Och de som inte är särskilt noga med detaljer brukar inte vara så jättenoga med parkeringsbucklor , stenskott eller att hålla efter rost , gummilister , slitdelar osv. Redan för många år sedan fattade man ju detta och tröttnade fatalt på rötägg som sålde ""Fullutrustade"" bilar , trots att de saknade både kylskåp i baksätet , elhydraulisk baklucka , pistolenfach , chromelinepaket och ytterliggare minst ytterliggare 20 saker som skall ingå i en fullutrustad bil. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
Transocean |
Hmm, det där med pistolenfach...går det att eftermontera på min e34? Vilka pistoler som anses original? Sig Sauer eller Glock? |
|
Bra fråga , de 9mm pistoler som var vanligast i tyskland på 80 och 90-talet bör ju vara de som passar. De bilder jag sett på pistolenfach så sitter facket i det lilla vänstra handskfacket , jag vet inte om E34 har ett sådant fack ? har för mig att min 540 inte hade det... Men du kan väll lägga vapnet i två lager plastfolie och göra en gjutform i gips och sedan en plast/plexiform av det och placera där du har plats ? Annars får du helt enkelt göra det enda rätta , att gå över till 7-serien. :-) Här är en länk : Länk med bild på facket. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Om han inte har koll som många inte värkar ha så är det väll ganska enkelt att bara ta regnr och kolla upp själv vad det är för utrustning på bilen man e intresserad av så blir det inga missförstånd. Men jag kan hålla med om att det är allt för många ink bilhandlare som skriver fullutrustad, sen när man ringer så säger dom ja men näst intill fullutrustad. Själv så tror jag inte jag har hittat någon bil som har allt om man går på 7serien. |
|
|
Kan inte han eller hon som letar fram en fullutrustad 7-serie vinna ett pris eller dylik? Det verkar som sagt vara en heltidssysselsättning. Philip Sahlsten BMW CS #1812A |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Vem beställer någonsin en fullutrustad 7serie med ALLT man kan ha i den? Inte ens min Atlantis750 är egentligen fullutrustad även om den har mer än någon annan 7serie i detta landet så saknar den iaf kylskåp, pistolfack(detta ingår förmodligen inte i något sportpaket eller så men det FINNS ju), gnagarskydd, paraplyhållare, original back-kamera, kamera fram för korsningar, original faxmaskin, fotstöd bak, kyla i stolarna och säkert en hel del till som knappt hade fått plats då knappraden är ju redan full där inne =) Klart det är lite extra ballt med DVDspelare och något utöver baspaketen men frågan är ju om man behöver kylskåp, gnagarskydd, pistolfack eller back-kamera när man har PDC? Köp hellre en 760 än en 745. Man får alltid mer bil för pengarna då! |
|
Här har Palle en ny annons på bilen: Länk Skön mentalitet angående bytes- resp. köparpris.... Diffar ju bara en ynka femtiolapp. |
|
|
Är det bara jag eller sitter hans förardörr feljusterad? Den ser, åtminstone på min skärm, ut att sitta betydligt högre än vänster bakdörr. Länk ______________________________ //Lövet |
|
| Inte änns min är fullutrustad,saknar taklucka ,solgardiner bak sidorutor ,tv monitor.Länk | |
| Någon som är bra på tyska mina utrustnings koder 354 titansilber metallic,u6sw leder nasca schwarz,0248 Lenkradheizung,0268 LM raeder mit mischbereifung,0319 Integrierte universal-fernbedienung,0423 Fussmatten in velours,0453 Aktive sitzbelueftung vorn,0470 kindersitzbefestigung isofix,0494 sitzheizung fuer fondsitze ,0620 spracheingabesystem,0428 warndreieck 0612 bmw assist | |
| Bilen som "Palle" säljer har väl varit till salu ett tag fast med olika säljare? Annonserades i stockholm förut. | |
|
WAN: 0248 Rattvärme 0268 LM-fälgar med olika bredd fram och bak 0319 Intergrerad universal fjärrstyrning (antar att det är till typ garage o dyl) 0423 Velourmattot 0453 Ventilation i stolar fram 0470 Isofixfästen 0494 Värme i baksäte 0620 Språkstyrning 0428 Varningstriangel 0612 BMW Assist ___ //Ulf |
|
|
kan ju mycket väl vara krockad och lite snabbt fixad och exporterad , egentligen skitsamma för det finns så otroligt många E65 i sjön så man kan direkt välja bort de sämre bilarna och de med frågetecken. Men visst ser det ok och prisvärt ut vid en första anblick av annonsen. Det har precis som med E38 krockats en hel del E65 som inte blivit skrotade och som inte stannat kvar i tyskland , alla dessa bilar är såklart någonstans. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Att kräva så mycket utrustning vid ett beg köp är ju bara patetiskt!!! Kan nog garantera att det finns inte många med all den utrustning till salu! Kanske inte finns någon alls! Så sänk kraven o hitta ett FINT ex istället. Eller beställ en ny. Då kan du få den exakt som du vill ha den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.