|
|
|
|---|---|
| vilka andra bmw modeller har samma bultmönster som e46:an? | |
|
E36:an.... 5 och 7 serien har samma bultmönster men en annan ET, dvs inpressningsmåttet varför dessa inte passar. Leta efter fälgar som suttit på E36, E46 och Z3 så har du de som passar... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
De flesta BMW har 5x120mm. E36 har samma inpressning (ET42) som E46. De fälgarna passar rakt av. Andra fälgar (5,7 serien) har fel inpressning, men rätt bultcirkel = passar inte. Mvh |
|
|
Du var snabbare Anders! Mvh |
|
|
Som vanligt.... Vi kanske är jämnare ute på vägen :) OT: Har du sänkt din kärra Johan ? "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Anders, nej. Men min förra bil E36-compact var sänkt med ca 30mm och hade ställbara Konidämpare samt 225-or. Gick som en gokart när det svängde. Jäkligt kul! Skulle nog inte sänka mer än så om jag skulle göra om det, eftersom det blir opraktiskt vid trotoarer etc. det kändes som precis lagom mycket. Är din sänkt? Mvh |
|
|
Min är inte sänkt, men jag har tänkt att göra det. Hittar dock bara 35/20 och 40/20 (tror det var det), men tycker att det låter lite mycket. Ett par 17/18" ska införskaffas snarast också... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.