|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
nu är det ett tag sen det var liv i den här tråden, men jag har precis samma fel på min 328i. under 2000 varv när bilen kommit upp i temp så missar den. går klockrent när den är kall. hade ett litet tjutande ljud vid gaspådrag som visade sig vara en spricka i gummibälgen just vid slangen till luftmassemätaren tror jag? jag bytte ut bälgen och det var i samma veva som detta problem med gaspådraget kom!! jag vet inte om det kan ha nånting med varandra och göra.. men av många andra trådar jag läst så har just tjuvluft varit det som gjort att bilen går dåligt.. för mig är det då det motsatta, att den går bra när den drar tjuvluft och dåligt när den är tät? har kört felsökning och den visade att en kamaxelgivare var ut funktion så bytte den och felsökte igen, inga felkoder kom då upp men fortfarande samma fel kvarstår i motorn. Har även bytt tändstift och tagit upp alla tändspolar för att kolla efter eventuella sprickor, men ingenting.... har även sprutar ner hela motorrummet med startgas för att leta fler eventuella sprickor i slangar, men ingenting. kom du fram till någon lösning Zebb_83? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.