|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Är locken bakom nackstöden fina vill jag ha dem -mina börjar få ålderstecken. Låter kanske lite tvetydigt eftersom jag försöker sälja ett baksäte till Jutor, men man kan se det som två möjligheter... Vill han inte ha inredningen är jag sugen på nackstöd, lock, höger bakstol (om den är felfri) och bälteslåsen (men kan ta hela baksätet för enkelhetens skull). Jag kan om inte annat ta hörnen till stötfångarkromet och bidra med ett par hundra :-). Plus lock till spolarvätskeburk och behållaren för servoolja. Hur ska detta organiseras? /F |
|
|
Tja, en köper liket och plockar det han behöver och kränger resten till bättre behövande, verkar finnas utrymme för att få tillbaka lite pengar på satsat kapital, men bilen bör inte bli dyr då mycket redan är förstört. /Johan |
|
|
Hej! Då mitt gamla projekt gick åt pipan, tänkte jag ev. köpa hela bilen och få den rullande då jag för tillfället har en begränsad budget. /Mattias |
|
|
Hej igen! Tänkte bara om jag inte får bilen att gå ok inom kort, kan jag tänka mej att sälja av delar. Låter det ok? /Mattias |
|
| Låter bra. Inte för att jag inte vill att det ska gå bra för dig... men tjing för checkboxen =) | |
|
Då var pre bidding över.....återstår live. /Jonas. |
|
|
hej! som vanligt så strulade bredbandet när jag skulle koppla upp. men bilen drog iväg i pris tyckte jag. ville bara säja grattis till vinnaren och om han vill ha nycklarna finns dom hos den tidigare ägaren då jag har talat med honom. /mattias |
|
| Vad blev slutpriset? | |
| slutpris 15500:- + 2500:- i klubbavg. | |
|
18 000 + 4 nya däck + omfattande plåtskador + hel eller dellackering + en massa utsmyckning + tid, undrar just om det blir en bra affär? /Johan |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Hoppas den är i ett gott mekaniskt skick,och inte rostig,då kan den faktiskt ändå vara värd sitt pris. Är trots allt en del kostsamma reparationskostnader på den. Bara fronten,huv och baklucka,kostar multum som nytt. Min spoiler till M635:an kostade tex nästan 5k kr + lack. Huven kanske går att rikta på denna,men om det inte gör det,blir det hyffsat svårt att hitta en fin beggad till bra pris. Grattis hur som, till den som förvärvade denna. Mvh Patrik |
|
Tja... det är frågan? Kostnaderna springer lätt iväg -även på bilar som är bra i grunden. Men när man ser det som en hobby ska man inte tänka rent ekonomiskt. Tiden i garaget är ju också en del av hobbyn. vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Glöm nu inte alla här,vad mycket man kan få för 60-75k i delar/lack. Och då kan det lätt jämföras med de bilar i bättre bruksskick som annonseras ut. Hittar man huv+ baklucka och en front beggad,lite nytt krom och gummi,så kanske man kommer undan med en ca 10k,sedan ny lack 25-30k....sedan lite småsaker som nya lister,njurar emblem osv........sedan har man ju en fin entusiastbil. Gör ju mycket en ny lack på bilen med. Men mycket jobb blir det ju för den som vill återställa bilen,och någon investering lär det ju knappast bli,om man inte möjligen med tur har det långsiktigt sett. Så en bra affär om man vill göra vinst på bilen,är det ju inte. Möjligen har den inhandlats pga delarna? Sportskinninredning till E24:an är ju verkligen bristvara,och inbringar en hyffrsad slant om det är i ett normalt skick. Motor kan väl ge en 3-4k,låda vet jag ej. Men tror inte överlag,att någon god vinst affär gjorts i detta ändamål heller. Mvh Patrik |
|
pratade med ägaren som hade den innan trafikkontoret. han hade haft den i 10 år alltid i garage vintertid. sen kom det pundare och tog bilen, skar sönder inredningen och gjorde div. bryt på bilen. inredningen var omklädd för 40k sa han. han hade som sagt nycklarna kvar vilket värkade konstigt enl. mej men försäkringsbolaget ville kanske inte ha dom. han ville inte ta i bilen med tång ens lät det som. men har pundare varit framme så vet man såklart hur det kan va. men en grej som var lite underligt, det var att om den varit stulen borde det inte tändningslåset varit brutet? |
|
Inte om man lossat kåpan under rattstången för att tjyvkoppla tändningen och sedan knäckt rattlåset. Mvh Patrik |
|
men borde det inte stått i objektbeskrivningen? //mattias |
|
Tycker jag verkligen det borde! Kanske även skulle ha stått att föregående ägare hade kvar nycklarna!? Det kanske inte gjorts någon större bedömning och besiktning av bilen,då nycklarna saknats. ;) Mvh Patrik |
|
det spelar såklart igen roll vad som hänt innan, bara att det var ett bra köp för nästkommande ägare. mvh//mattias |
|
|
tänkte på en annan grej! vad tror ni om 635:an med v12 på bolcket? har pratat med killen och han verkar schysst. känner någon till objektet? |
|
Finns en del att se över kosmetiskt på den,men den är ju en spännande bil. Mvh Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.