AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.667

Otroligt snabbt skitig baklucka/ruta E91

la
76
lars316
Peugeot 207 -10
530e xdrive -20
Är det fler än jag som håller på att bli galen av hur snabbt bagageluckan blir skitig? Man hinner ju inte ens hem från tvätten innan man måste tvätta igen..
Bor långt uppe i norr och vi har ju ändå torra vintrar här, men det spelar tydligen ingen roll. Finns det nått att göra åt detta månne?
Kan bara bekräfta att bakdelen av bilen ser skitig ut efter bara några meter i trafiken så fort väglaget är lite blött.

Vet inte om det finns några eftermarknads "katt-trampoliner" som fungerar och inte ser helt förjävliga ut. :-)
st
139
stofil
330 xdA Touring -07
Tyvärr ett problem på nästan alla (moderna?) kombi-bilar. Exempelvis så blev min förra Audi A6a (-07) skitig en sekund efter start, likadant med farsans Golf. Nya Audi A4 har jag upplevt vara precis lika känslig, och min gamla 320i (-02) blev snabbt skitig, liksom min 330 xd (-07). Skulle vilja ha en slang framme efter varje utfärd och hemkost.
48
göteborgaren
520da Touring 2012
Håller med.Har alltid haft kombibilar med samma smutsiga bak.
Samma problem på min 1-serie. Funderar starkt på att eftermontera stänkskydd.
Gunget
Jag tror inte stänkskydd hjälper så mycket. Det skapas luftströmmar när man kör som drar upp skiten i alla fall! Men du får mindre stänk på bakskärmarna och mindre skit i hjulhusen. Men jag håller med, min E91 ser konstant vidrig ut hela vinterhalvåret!
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Same shit på min E46:a också. Minsta lilla duggregn och bakrutan är igensmetad. Man vänjer sig, men kul är det aldrig.

Rainex behandla kanske? Eller Ditec´s Glastec kanske? Tror inte det gör någon större skillnad tyvärr. Det är bara se till så man har bra torkare och fyllt med spolarvätska.

//amullo
Har glastec-behandlat både fram- och bakruta. Blir ju lika skitiga för det, lite lättare att få bort det bara.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.