|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa nya stötdämpare med fjädrar till m3:an, en 3.0. Står i valet och kvalet om man ska köpa orginal dämpare/fjädrar hos den lokala bmw återförsäljaren alltså orginal eller om man ska gå på nåt mer hårdare. Finns ju som sagt mängder av olika sänksatser och även coilovers. Sett något som heter "D2 Racingsports Sport Modified coilover" men hur är kvalitén på dessa? Finns även "KSport Racing Pro Coilovers" ?? Sen har vi ju även en mängd sänksatser med dämpare och fjädrar som tex: Bilstein,H&R,Eibach mm mm. Iofs ej ställbara. Men vilket är mest hållbart? Men vill iofs inte att bilen ska vara stenhård så den blir jobbig att köra med på vägen. Men jag är mest ute efter kvalité i längden. Så vad anser ni vara mest prisvärt? Mvh | |
|
Vad som passar dig bäst beror på hur du kör med bilen. Kör du aktivt och gillar att pressa kurvor i hög fart så är ju coilovers givet. Men är du mer som mig, att du gillar att glida runt i M3an och busköra ibland bara, då funkar orginal utmärkt. Du kommer ju aldrig uppnå samma komfort med ett stenhårt chassie :P Jag åkte en M3 med KW coilovers och 18" däck förut, och den var inte alls rolig på vägar som va ojämna. Jämn och slät asfalt är att föredra! Minsta lilla gupp kändes i ryggen :S Själv köpte jag orginalstötdämpare och en 30/15mm sänksats från schmiedmann (vill inte sänka mer, orginaldämparna är inte byggda för det).. vi får se hur det känns till våren ;-) blir nog fint /Jonas |
|
|
Jahaja trevligt. Vad gav du för orginalarna?? Mvh |
|
|
Jag köpte ställbara H&R coilovers med progressiva fjädrar till min gamla M3:a. Upplevde inte det som jobbigt vid vanlig lugn körning och det funkade utmärkt på bana. Kostade ca 17000kr. Vänligen Fabio |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.