|
|
|
|---|---|
|
Detta går att läsa i begagnatguiden för e39:an "I elektronikboxen under höger kupéfilter sitter ett relä till vindrutetorkarna som brukar bli lite bränt i en av kontakterna, vilket gör att torkarna går förbi vändpunkterna innan de vänder." Skulle detta även kunna gälla e34:an? Har nämligen exakt samma problem, torkaren går för högt och för lågt... jobbigt för det smäller rätt rejält när den går ner. I så fall vart kan det sitta? Jag vet inte ens om det finns ett "höger kupéfilter" på e34:an. //Markus | |
|
Vet ej om det är samma men e34 är ju kända för glappande torkarmekanism. Vilket både resulterar i att de går för långt och lågt och att axlarna hamnar lite snett vilket gör att den högra slår i huven med det mkt karaktäristiska "e34 vill ta livet av mig när det regnar" ljudet. Har aldrig varit med om att torkarna strulat i elektroniken på en e34 (förutom utebliven funktion pga glappande huvudsäkring). Finns inget höger kupefilter på samma sätt som E39. -Phil |
|
| Jag hade exakt samma problem, jag bytte bussning i mina torkararmar sen när jag montera allt igen va de lögn i faan att få armen att hålla sig på rutan. På nått sätt fick jag till de så torkaren gick precis längst ut både uppe o nere men de känns ju som att något ite står rätt till? | |
Transocean |
Har aldrig hört om en bil där man endast byter bussning, de allra flesta e34:or med glappande torkare behöver ny torkarmekanism. Har bytt själv och blev bra med en gång. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.