AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.082

Torkarna på e34 går lite väl långt

mc
201
mcan
535i Touring -11
540iA -95
Detta går att läsa i begagnatguiden för e39:an
"I elektronikboxen under höger kupéfilter sitter ett relä till vindrutetorkarna som brukar bli lite bränt i en av kontakterna, vilket gör att torkarna går förbi vändpunkterna innan de vänder."
Skulle detta även kunna gälla e34:an? Har nämligen exakt samma problem, torkaren går för högt och för lågt... jobbigt för det smäller rätt rejält när den går ner. I så fall vart kan det sitta? Jag vet inte ens om det finns ett "höger kupéfilter" på e34:an.

//Markus
Vet ej om det är samma men e34 är ju kända för glappande torkarmekanism.

Vilket både resulterar i att de går för långt och lågt och att axlarna hamnar lite snett vilket gör att den högra slår i huven med det mkt karaktäristiska "e34 vill ta livet av mig när det regnar" ljudet.

Har aldrig varit med om att torkarna strulat i elektroniken på en e34 (förutom utebliven funktion pga glappande huvudsäkring).

Finns inget höger kupefilter på samma sätt som E39.

-Phil
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag hade exakt samma problem, jag bytte bussning i mina torkararmar sen när jag montera allt igen va de lögn i faan att få armen att hålla sig på rutan. På nått sätt fick jag till de så torkaren gick precis längst ut både uppe o nere men de känns ju som att något ite står rätt till?
Transocean
Har aldrig hört om en bil där man endast byter bussning, de allra flesta e34:or med glappande torkare behöver ny torkarmekanism. Har bytt själv och blev bra med en gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.