|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag har en 523i '08a. Jag har en lite dum fråga: Hur många högatalare har man i dörrarna i en standardstereouppsättning (business?). Är det 6 högtalare totalt ? För att jag får inget ljud i de högst upp i dörarna bara de runda längre ner. Ska det vara så :S Har bett om en utrustninglista från BMW men den är inte så detaljerad enligt dem. :( | |
|
Ok nu verkar jag ha hittat det .. både var högtalarna finns och hur man stavar till dem. :) Det är en styck (de runda) per dörr. Sen är det 2 st 6.5" basar under stolarna och 2 st i hatthyllan. De minsta i dörrarna är tomma i business versionen, men man kanske kan fylla på så småningom med lite slutsteg, bättre högtalare och större bas. Vi får kolla vad som finns där ute. |
|
|
Beroende på vad du är ute efter så är det mer eller mindre komplicerat att uppgradera. Vill du ha en helt ny ljudbild i bilen så är det bara till att riva ut orginalgrejerna och sätta i nåt bättre. Vill du bara ha mer bas så ställer du en aktiv baslåda i bagaget och spelar på. Alternativt byter du basarna under stolarna och kryddar med ett bra steg så behöver du inte ha något stående i bagaget. Lycka till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.