|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har lite problem med min Bmw 520i -98 bilen startar direkt och går bra när den är kall, men så fort bilen är varm så hackar den till ibland när man kör och blir lite svårstartad. Är ju inga större bekkymmer direkt men något måste ju vara fel eftersom den beter sig så här? Vad kan det vara? Tänkte byta tändstift och se om det hjälper är inte gjort på ett par år nu så. Tacksam för hjälp | |
|
Ofta kam eller vevaxelpositionssensor som inte funkar som den skall. -Phil |
|
| Okey är det svårt att byta? Och vad går det på om man skulle låta en verkstad göra jobbet? på ett ungefär. | |
|
Har aldrig låtit ngn verkstad kladda med det. De sitter lite småjobbigt till så ngn timmes verkstads tid får du ju räkna med. Själva givaren går på under tusenlappen. Först måste du ju konstatera vilken det är. Bara du vet vilken av givarna det är så är det inte supersvårt att byta. Du har ju en klar fördel om du har små flickhänder /armar. -Phil |
|
| Okey hur tar man reda på vilken det är? Kanske inte äns är det som är felet:P Funderar på att köpa carsoft går det att se med hjälp av det vilken givare det är som är sönder? Okey synd att man inte har flickhänder då:P | |
| Kan vara fel i bränsleinspruningsystemet eller spridare. | |
|
Jag är nästa 100% på att det är givaren till tempen. Den lurar bilen, den sänder signal till bilen att nu är motorn varm och då stänger bilen av sig själv. Hade en bekant som hade samma problem med sin bil, efter att man testat allt så kom de fram till det är givaren till termostaten. Efter att man bytte den så var problemet löst. Beautiful Münich Woman BMW |
|
| okey är det svårt att byta givaren till termostaten då eller? Vart sitter den? För det är nämligen så här att det kommer dåligt med varmluft ur Ac också kanske har ett samband med att givaren är dålig? | |
|
Vet faktiskt inte om carsoft kan ge svar på vilken givare det är. Mitt carsoft kitt blev till precis kring att jag sålde min e39. Tycker det borde vara rimligt att den gör det. Finns det inte en stor carsoft tråd här på forumet borde kanske finnas lite matnyttig info i den. Jag satsar mina pengar på någon av givarna. -Phil |
|
| Drar nu upp denna tråd igen, Problemet har blivit värre och bilen är även svårstartad när den är kall nu. Måste starta bilen med gasen i botten annars så startar den inte=/ Kan det ha något med bränslet att göra? Eller att bilen tänder dåligt kanske? Det kan inte vara tändstiften? Eller det är kanske termostatgivaren eller kamaxelgivaren som är sönder/glapp? Tacksam för fler svar och tips=) | |
| Be ngn att köra en felkodskontroll på bilen! Det kan vara allt för många felorsaker för att det skall vara värt att chansa på och börja byta diverse saker som det kanske inte är ngt fel på! Skriv vart du bor och fråga om ngn inte kan hjälpa dig med detta för en mindre peng så tror jag du får napp! | |
|
Kan du lyssna om bränslepumpen fungerar? FAF |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.