|
|
|
|---|---|
|
hej hej, jo det är så här att jag går i tankarna att byta termostat på min 540, för att i somras när jag åkte med den så går den inte upp i normal temp ligger ales under normal. Antar då att det är termostaten som är kass. Vart sitter den på 540? och hur krångligt är det att byta, om det nu är den det är fel på. Sen hur är det angående luftningen på dessa maskiner, hittar nämligen ingen luftskruv på kylaren eller expansionskärlet. Däremot så går det 2st slangar in alles under locket på expansionskärlet. Är det så att jag har automatisk luftning på den? Tacksam för svar och idéer, bör ju finnas någon här med erfarenhet av v8 motorn. För själv har jag inte skruvat mycket alls med den. Mvh Jonas ------------------------- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" | |
|
Här Länk finns litet tips __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
den tackar vi för, men jag har däremot inte sett någon form av luftskruv någonstans, kan också vara så att det är jag som är blind?. Ska väl börja med att plocka bort fläkten och diverse saker så att jag ser bättre hur det ser ut. ------------------------- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
det finns ingen luftar nipel den luftar sig själv.. jag har bytt termostat så jag kan råda dig att köpa ett nytt termostat hus.. jag fick inte min tät där så jag köpte ett nytt då bliv den tät.sen ska du kors dra skruven... pata N |
|
|
kanon, älskar det här forumet. Finns alltid någon/några som har erfarenheter och tips angående det man vill ha hjälp med.. Tack igen för alla svar. ------------------------- "En bra förare får aldrig möte i en kurva" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.