AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.097

jag behöver råd ang Megasqurits styr system?

Ti
14
Timp_a
BMW (E30)3(20)i Turbo touring-89
som rubriken lyder. har lessnat på mitt styrsestem och alla dessa samman kopplade kablar. får inte igång tändningen antagligen fel kopplat till styrenheten.
vart tippsad om megasqurit idag, frågan är om jag skall byta ut de nuvarnande styrsystemet (orginal 535, samman kopplat med e30n) mot megasqurit. någon som har någong erfaranhet?

mvh t
Visa användare
47
bogge3
530iA M-Sport -01
ms är inget att ha! Har mycket erfarenhet av de, och det bara krånglar, eller så brinner styrenhet upp. Inget att ha enligt mig, satsa på ett dyrare sprut om du vill ha ett problem fritt system och kunna ta ur mycket effekt, på ett lättsam sett! Har använt mig av autronic på senare bilar, och det fungerar ju riktigt jävla bra, och lätt att använda med auto tune, självmappning! Annars fungerar ju dom senare haltechen hyffsat till ett billigare pris.
Ti
14
Timp_a
BMW (E30)3(20)i Turbo touring-89
Okej. de är lite högre effekt e planerna. vad är kostnads frågan mellan mg och dom andra två alternativen? e de 1000 lappar vi pratar om lr e de kronor?

mvh t
Ti
988
Tipsaren
545i E28
528iAM E39
Har installerat MS i två bilar och det har fungerat perfekt (2 sommrar på ena bilen och en på andra), inte en enda gång har det varit något problem med dom.

Men man måste lägga sig in i systemet och möjligheterna lite mera än ett "vanligt" sprut.

Länk hittar man allt man behöver veta och får hjälp på forumet.

Jag rekomenderar Megasquirt!

/// Kristian
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Jag måste nog också slå ett slag för megasquirt, iofs så har jag bara ägt och byggt två stycken, aldrig monterat och provkört det i en motor, men i det hela taget så tycker jag att det är helt klart prisvärt.

Nackdelen enligt mig är att kapslingen som inte hör hemma i ett fordon....
Mu
616
Mustang

540iat -94
Kan du utveckla dina tankar om kapslingen lite mer?
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Tanke och tanke...

För det första så syftar jag dock på den gamla lådan (fick lov att läsa på lite) ser att den har bytts ut mot en annan sort nu. vad jag uppfattade av lådan var att den inte höll måttet gällande tätning. Vad jag också anser dåligt med MS är kontaktstycket. Inte heller fordonsspecifk någonstans.

//K

Aldrig byggt en bil med ms, däremot köpt en färdigbyggd bil med ms.
Funkade klockrent, körde på bana, buskörde, och plågade bilen rejält utan minsta problem från ms.

Ska du bygga 700hk+ monster ska man nog leta efter Nira och den klassen sprut, men för vanliga gatubilar med lite extra klös duger ms alldeles ypperligt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.