|
|
|
|---|---|
|
hej, tänkte byta oljan till styrservon i min 316. Då jag är rätt novis undrar jag om/hur svårt detta är. MVH Jonas | |
|
Lossa slangen som går från styrväxeln till burken (vid burken) och stoppa ner den i en flaska eller liknade. Plugga ingången på burken som du tog bort slangen ifrån. Hitta en polare. Låt han starta motorn sammtidigt som du kollar ner i burken och fyller i samma takt som det försvinner, polaren ska vara beredd på att stänga av så fort du inte har mer kvar att hälla i, sammtidigt ska han oxå vrida ratten fullt åt ena och anda hållet. Det går fort, så man måste vara i topptrim och samspelt med polaren, enklast är om framhjulen är upphissde så det går lättare/fortare att styra, kör 1 liter, stäng av, kör en till, stäng av innan det är slut så du har lite kvar att att efterjustera nivån med i burken. Sätt tillbaka slangen, var snabb och sätt fingret för hålet när du tar bort pluggen/sätter dit slangen för det är ju olja i burken. Glöm inte att flaskan du satte ner slangen i fylls lika fort som du fyller på, så om den är mindre än 2 liter får du ju tömma den imellan. |
|
|
För att förtydliga så du inte tar fel slang. En slang går från burken till pumpen på motorn (inte den) En slang går från pumpen till styrväxeln (inte den) En slang går från styrväxeln tillbaka till burken (den ska det vara) |
|
|
ok, nice, tack för svaret Isåkare! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.