|
|
|
|---|---|
|
Har funderat lite på att skaffa en maffig Jeep eller SUV som 2-3e bil för att det kan vara lite kul men även praktiskt i vissa sammanhang. Kikade runt på bla Jeep Grand Cherokee med V8:a och inser att det finns en hel del på marknaden och att värdet på dem har rasat, vilket iofs inte är konstigt eller någon nyhet. På bara Blocket finns det just nu 103 st från 2004 och nyare: Länk Vad tror ni, hur mycket mer kommer de sjunka i pris? Får en känsla av att de kan sjunka rejält mycket mer, särskilt de lite nyare som idag har en prislapp på +250k... Själv hade jag kunnat tänka mig en 05-06 med ca 5000 mil, skinn mm för ca 120k... ;) -Realistiskt inom ett halvår? | |
| Den biltypen är nog sånära uttrycket "sitta med svartepetter" som man kan komma... | |
|
Jaha, E39 då, hur billiga kan de bli..... Får förmodligen min E91 i veckan och det hade varit gött å bli av med den, har efter ett par veckors annonsering av E39:an kommit under 30kkr.... Med nästan noll-intresse. |
|
|
Vill man sälja begagnad bil idag så blir det nog att gå till ett löjligt lågt pris...så är det nog. Ytterst fattigt svar eller snarare ett inte allt för vågat svar ;), men nu är det inte läge att försöka få ut något "överpris" på sin vagn...nästan oavsett märke. Men visst, V8 och det i kombination med SUV är nog det sämsta man kan försöka sig på att sälja idag, dvs prisnivån på dylika vagnar dyker raskt nedåt... Ingen vet var prisnivån ligger idag eller i morgon..ännu mindre om ett halvår. Men köpläge är det iofs, pruta "vansinnigt/skamligt mycket" borde inte vara svårt.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.