|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så kollar jag på m3 fälgar med ET 22 bak och ET 40 fram. Vilka spacers behöver jag då? Bilen är enm5 e39 Mvh Jimmy | |
|
Ta reda på ET på dom fälgar du kör idag, är det en BMW originalfälg står det på insidan av fälgen. Räkna sedan ut mellanskillnaden och vips har du det antalet mm. din spacer skall vara. Du hittar även BMW fälgarna här: Länk Där står även ET Johan S Ordf.BMWC CS Sektion SYD Länk CS#4079/SC#580 |
|
|
Vilka M3-fälgar är det som har ET22 bak /ET40 fram? Utöver ET så är det även av vikt att veta fälgbredden. Original M5 E39 är fram 8x18" ET20 bak 9,5x18" ET22 Tänk även på att navdiametern är större på E39 så fälgar från andra BMW-modeller passar i regel inte rätta av. ___ //Ulf |
|
|
Jag tror du fått det om bakfoten. Offseten du nämner är helt perfekta på din M3 om det är 8.5" fram och 9.5" bak. Fram kan du sätta 10mm spacers men bak skulle jag låta bli. kolla min bil www.garaget.org/philly det är ungefär samma ET utan spacers. |
|
|
Phoenix M3: du får nog kolla runt dina egna fötter ;) Både rubrik och trådstart nämner ju att det är M5 E39 det handlar om... ___ //Ulf |
|
| haha, sorry jag måste vara blind :) Skyller på att jag är måndagstrött. | |
|
Jag får väl bidra då när jag gjort bort mig :) Original offset: 8" fram et 20 9.5" bak et 22 15-20mm spacers fram borde fixa biffen :) Länk |
|
|
Här har du en räknare för hjuloffset som kanske kan va till hjälp. Länk |
|
|
Är det möjligtvis Hartge 19" som ligger ute på blocket du syftar på? Mvh Plattan i mattan! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.