AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
607

Nu har båda fönsterhissarna packat ihop

Ro
316
Rolf Ohlsson
X5 F15 2014 M-paket
X5 e53 2005 Sport line
Amazon 122s -66
635csi -82/83 Alpina B9
Renault Master 1 -88

Jag har pratat med en lokal mekkille som hävdar att detta är ett kardinalfel på BMW. Känner någon till detta. Nu packade passagerarsidans fönsterhiss ihop också, inget händer (men de verkar dra ström enligt innebelysningen). Finns det hopp eller måste jag riva motorerna och köpa "nya" på skroten? (Meken sade också att han har köpt motorer från skroten som var trasiga- varning!). BMW kollade förarsidans motor förra servicen och fixade till den tillfälligt (?), (fungerade 2 veckor). De var ärliga och sade att jag måste byta motor. Hur kan den fungera en kort tid om den är trasig?

Mvh
Rolf

Black shining beauty
jogge
sjukdomar!ibland kan det hända konstiga saker med våra tyska bilar..
byt motor,det enda annars kommer det att jävlas för dig.
su
50
supasonic
518is -88
Jag har nyligen gjort i ordning båda mina elhissar fram. De gick mycket trögt och kunde inte dra ner rutorna helt. Bytte då de lister som rutan går i. Det filtmaterial som skall göra att rutan löper lätt hade slitits ned och rutan fastnade mot gummit i listen och gick mycket trögt. Nu är de som nya. Listerna kostar 250 kr styck på BMW.

Hade tänkt att lägga upp en liten beskrivning om hur man enklast gör ingreppet på mekartipssidan.

.s

brum brum
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.